احتمال اعزام غواص برای تفحص پیکرهای باقیمانده در سانچی

    کد خبر :217952

سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: رایزنی‌هایی شده که اگر شرایط مساعد باشد از غواص برای تفحص داخل سازه کشتی و پیکرها استفاده شود.

محسن بهرامی درباره آخرین اخبار از نفتکش سانچی و پیگیری وضعیت پیکرهایی که در نفتکش باقی مانده‌اند، اظهار داشت: ربات زیرآبی اعزامی به سانچی در حال بررسی نهایی کشتی است اما با توجه به زمستان و سرما، کار به سرعت انجام نشد، امیدواریم که گزارش و بررسی سازه نهایی شود.

وی افزود: قبلا هم رایزنی‌هایی شده که اگر شرایط مساعد باشد از غواص برای تفحص داخل سازه کشتی و پیکر‌ها استفاده شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش یادآور شد: ما دغدغه خانواده‌ها را می‌دانیم اگر شرایط مناسب باشد و بحث کار‌شناسی و فنی اجازه دهد جزو برنامه‌های شرکت این است که اخباری از پیکر‌ها به دستمان برسد، اما به خاطر اینکه حادثه دور بوده و در سرزمین ما نیست و با واسطه اقدام می‌کنیم و شرایط آب و هوایی هم خوب نیست، کار با تاخیر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر هم نتیجه کار ربات زیرآبی و هم تمیز کردن لکه به دلیل موج‌های قوی چند متری به توقف خورده اما به محض کسب اطلاع، خبر موثق را اعلام می‌کنیم.

کاپیتان بهرامی گفت: غواص‌ها از شرکت‌های بین المللی خاصی هستند که برای این کار قرارداد می‌بندند، غواص‌ها اگر صلاحیت این کار را داشته باشند نفرات خاصی را اعزام می‌کنند، اکنون این شرکت‌ها شناسایی شده‌اند، ما باید بدانیم که این کار نتیجه‌ای دارد و کار کار‌شناسی اجازه می‌هد یا خیر، فعلا منتظر نتیجه بحث سازه کشتی هستیم.

در گفت‌و‌گو با ایلنا وی درباره زمان بازگرداندن سه پیکر شناسایی شده نیز اظهار داشت: این موضوع فعلا درگیر بوروکراسی کشور چین است، پیگیری‌ها از سوی وزارت خارجه انجام می‌شود که در اسرع وقت به کشور بازگردانده شوند، هنوز زمان مشخص به ما داده نشده، امیدواریم موانع برطرف شده و هر چه سریع‌تر به کشور برگردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید