فتاح تاکید کرد

افزایش ۲برابری ساخت مسکن مددجویان روستایی در صورت همکاری دولت

    کد خبر :217821

رئیس کمیته امداد بر لزوم مشارکت بیشتر مسئولان در تأمین مسکن برای محرومان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه هفت درصد جمعیت گیلان تحت حمایت کمیته امداد است درحالی‌که این رقم در کل کشور کمتر از شش درصد است گفت: تعداد قابل‌توجهی از خانوارهای تحت حمایت در این استان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج و افراد نیازمند جدید جایگزین شده‌اند.

فتاح با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کمیته امداد است افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان استان گیلان از محل اعتبارات بانک‌های عامل امسال با افزایش دو برابری به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به این امر، زمینه ایجاد هفت هزار شغل برای مددجویان این استان فراهم‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه سال آینده در صورت همراهی دولت و مجلس می‌توان ساخت مسکن برای مددجویان روستایی را تا دو برابر افزایش داد اظهار امیدواری کرد که سال آینده جشن صاحب‌خانه شدن همه مددجویان روستایی استان گیلان اعلام شود.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: دو هزار مسکن مددجویی فرسوده در استان گیلان شناسایی‌شده است که اگر دولت و مجلس در این زمینه همکاری کنند این تعداد واحد، سال آینده تعمیر و بهسازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه امسال هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان استان گیلان ساخته‌شده است گفت: از این تعداد هزار واحد طبق تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و سپاه، ۵۰۰ واحد با کمک دولت و ۲۰۰ واحد نیز از منابع دیگر ساخته‌شده است.

فتاح بابیان اینکه در سال جاری با همکاری دولت و مجلس مستمری مددجویان به سه برابر افزایش یافت افزود: بر این اساس مستمری یک خانوار پنج‌نفره تحت حمایت از ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ۴۶۵ هزار تومان رسیده است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت هم در این دیدار ساخت مسکن برای محرومان و خانواده‌های بی‌بضاعت را یکی از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد دانست و گفت: کمیته امداد امروز پدر محرومان است و در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال، مسکن و بهداشت و درمان خدمات مناسبی به خانوارهای تحت حمایت می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: برنامه‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و توسعه مشاغل خرد برای مددجویان موجب ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن خانوارهای محروم به اشتغال پایدار و درآمدهای ثابت‌ شده است به‌طوری‌که ناامیدی در میان مددجویان از بین رفته و پیوند خانواده‌ها مستحکم شده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مصطفی سالاری، استاندار گیلان هم در دیداری دیگر با رئیس کمیته امداد، فضا و ظرفیت‌های موجود استان را برای اجرای طرح‌های مختلف توسعه و اشتغال‌زایی مناسب ارزیابی کرد و گفت: امسال ۶۷ درصد سهم تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان استان گیلان جذب‌شده است و امیدواریم باقی آن نیز تا فروردین ۹۷ تخصیص یابد.

وی با اعلام اینکه سهم استان مازندران از ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات اشتغال‌زایی برای مناطق محروم و مرزی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت ۳۰۰ میلیارد تومان است گفت: با این منابع مالی می‌توان برای مددجویان کمیته‌ امداد اشتغال پایدار ایجاد کرد.

سالاری بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه در شهرهای کوچک و روستاها تأکید کرد و افزود: با کامل کردن زنجیره مشاغل مختلف در حوزه گردشگری و بومگردی، در این عرصه می‌توان به نتایج مثبتی رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید