شرط اطلاع رسانی سلامت افراد سیاسی/تصمیم مجلس برای تعرفه های پزشکی

    کد خبر :217676

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اطلاع رسانی از وضعیت سلامت افراد سیاسی گفت: در صورتی که این افراد یا خانواده شان لازم بدانند در مورد وضعیت سلامت آنها اطلاع رسانی می شود.

دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به مباحثی که پیرامون هزینه های اسکان پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق دورافتاده کشور وجود دارد، اظهار داشت: وزارت بهداشت علاوه بر تأمین و تجهیز محل اسکان نیروهای شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، تمامی هزینه های خدماتی اسکان آنان را نیز پرداخت می کند.

وی در خصوص موضوع اطلاع رسانی پیرامون سلامت افراد سیاسی کشور تصریح کرد: اگر این افراد یا خانواده شان صلاح بدانند اطلاع رسانی در مورد سلامت آنها صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره تعرفه های پزشکی سال ۹۷ گفت: براساس قانون مصوب وزارت بهداشت به همراه سازمان نظام پزشکی و شورای عالی سلامت تعرفه های پیشنهادی را در آبان ماه تعیین نمودند اما قبل از اینکه این تعرفه ها ارسال شود، نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، مصوبه ای داشتند که این تعرفه ها ثابت بماند.

وی افزود: با توجه به اینکه این پیشنهاد روز گذشته در صحن مجلس رأی نیاورد و مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، انتظار می رود مجلس با توجه به مصوبات قبلی در مورد تعرفه ها اقدام کند.

حریرچی ادامه داد: قطعا آنچه را که مجلس در ارتباط با تعرفه ها تصمیم گیری خواهد کرد قابل اجرا خواهد بود.

وی در ادامه پیرامون وضعیت شیوع آنفلوانزا در کشور گفت: امسال مورد حاد و غیرعادی در مورد آنفلوانزای فصلی نداشتیم گرچه نوعی که امسال شایع شده بود با سالهای قبل متفاوت بود با این حال توصیه ما واکسن برای عموم نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به آمار جامعه پزشکی در ۴۰ سال اخیر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۵۷ کمتر از ۱۰ هزار پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در کشور داشتیم که در حال حاضر این تعداد به ۱۱۷ هزار نفر افزایش یافته است. در واقع جمعیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک کشور ۱۲ برابر شده و این در حالی است که جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

حریرچی تعداد پزشکان عمومی را در حال حاضر ۴۲ هزار و ۸۲۲ نفر و تعداد متخصصان را ۳۹ هزار و ۸۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۳۱۴ نفر رزیدنت به همراه ۲۰ هزار و ۵۱ دندانپزشک داریم.

وی گفت: از تعداد ۳۹ هزار پزشک متخصص در حال حاضر ۱۳ هزار و ۹۹۹ نفر در بیمارستان ها و مراکز دولتی مشغول به کار هستند.

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با موضوع مالیات بر دخانیات که این روزها در مجلس مورد بحث است، تصریح کرد: تقاضای ما از نمایندگان مردم این است که برای سلامت آینده مردم تصمیم گیری های سخت گیرانه ای در ارتباط با مالیات بر سیگار داشته باشند.

حریرچی با اعلام اینکه پائین ترین مالیات بر سیگار را در ایران داریم ادامه داد: سالانه ۲۰ الی ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارات مستقیم و غیرمستقیم سیگار بر سلامت دارد و این در حالی است که روزانه ۲۰ میلیارد تومان در بیمارستان ها بابت خسارات سیگار بر سلامت مردم هزینه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید