نمایندگان مجلس بدنبال کاهش تعرفه خودروی هیبریدی

    کد خبر :217561

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارسال نامه ۱۰۴ نماینده مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبر داد.

سیدمهدی مقدسی در خصوص تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا به خودروهای هیبریدی یارانه پرداخت می‌کنندو زیر ساخت استفاده از خودروهای برقی فراهم نیست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را با 104 امضا به آقای شریعتمداری ارسال کردند تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های واردات خودروها هیبریدی اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تا سقف 2000 سی‌سی به میزان گذشته خود برگردد، گفت: اکثر کشورهای دنیا در این زمینه با پرداخت یارانه و عدم دریافت مالیات به واردکنندگان کمک و حمایت می‌کنند تا کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در بر داشته باشد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالان زیست محیطی بر روی این مسئله حساسیت دارند، ادامه داد: افزایش تعرفه واردات برخلاف روح لایحه هوای پاک است و این لایحه ما را به‌سمت کاهش آلایندگی کشور که بخشی از به خودروها مربوط می‌شود راهنمایی می‌کند.

به گزارش پردیس خودرو وی با بیان اینکه این انتظار از دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود دارد تا در اسرع وقت به دغدغه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توجه شود، تصریح کرد: تعرفه‌ خودروهای هیبریدی باید حتما کاهش داده شود و برای استفاده از خودروهای تمام برقی نیز شرایط ایجاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید