پروازهای عبوری از آسمان ایران سه برابر شده است

    کد خبر :217244

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران از افزایش سه برابری پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در شرکت هما برگزار شد، با یادآوری روزهای ابتدایی انقلاب گفت: همافران نیروی هوایی ارتش، علیرغم اینکه نمی دانستند آیا انقلاب به پیروزی خواهد رسید یا خیر با این حال در ۱۹ بهمن ماه با امام خمینی دیدار کردند.

وی افزود: حتی در روز ورود امام نیز نیروی هوایی ارتش اجازه بسته شدن فرودگاه مهرآباد را نداد. حتی در هنگام عبور از آسمان تبریز نیز یکی از نیروهای رادار فرودگاه تبریز که از نیروهای ارتش بود با خلبان فرانسوی تماس گرفته و سلام نیروی هوایی ارتش را به امام منتقل می کند. در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب نیز هیچ گاه جمهوری اسلامی بداخلاقی نکرد و حتی جمهوری اسلامی ایران مسلحانه نبود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش تصریح کرد: در ماجرای سانحه پرواز ۶۵۵، ایران ایر امریکایی ها دروغ گفتند و اعلام کردند که نتوانستند هواپیمای مسافربری را از هواپیمای نظامی تفکیک کنند و در نتیجه ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ را مظلومانه به شهادت رساندند.

به گزارش مهر،وی با اشاره به تحریم های سنگین که بر صنعت هوانوردی در سالهای گذشته حاکم بود، اظهار داشت: با وجود نیروی هوایی مقتدر ایران، همه پروازهای عبوری از آسمان کشورمان آرامش را احساس کردند و در طول سالهای گذشته میزان پروازهای عبوری از آسمان های کشور سه برابر افزایش یافته است.

امیر اسماعیلی با اشاره به کنسل شدن پروازها در دو سه روزی که برف باریدن گرفت، گفت: درست است که فرودگاه ها دو سه روز بسته بودند اما به کشورهای صاحب تکنولوژی هم نگاهی بیندازید می توانید اوضاع فرودگاه های آنها را در روزهای برفی ببینید.

فرمانده پدافند هوایی ارتش، ایران ایر و چند ایر لاین دیگر کشور را جز شرکت های هواپیمایی استخوان دار کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم وامدار این شرکت های هواپیمایی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید