لایحه حمایت از حقوق کودکان در انتظار ورود به صحن علنی مجلس /عده‌ای از مجازات قسر در می‌روند

    کد خبر :217111

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خارج شده و در انتظار ورود به صحن علنی مجلس است گفت: اگر اقدامات اورژانس اجتماعی با پشتوانه فرآیندهای قضایی به موقع، عادلانه و بدون تبعیض نباشد، عده‌ای کودک آزاری کرده و با عناوین مقدس از مجازات قسر در می‌روند که این شرم آور است.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای معاونت زنان در دولت دوازدهم مقابله با خشونت در همه ابعاد روانی، جسمی، جنسی و … است افزود: یکی از فعالیت‌های مهم در این زمینه مربوط به حقوق شهروندی است که تحقق آن یکی از اصول قانون اساسی ما محسوب می‌شود. این حقوق از ابعاد مهم آرمان‌های انقلاب اسلامی و دینی ما است تا در جامعه فضای سالمی از نظر رفتاری، حقوق شهروندی و پیشگیری از آزارها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی با تحولاتی که به دلایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور ما و در دنیا ایجاد شده نیازمند ساز و کارهای علمی و تخصصی برای پیشگیری و مدیریت است اظهار کرد: باید مواجهه صحیح با این جریانات اجتماعی و مداخلات درست طراحی و برنامه ریزی شود. رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم به دنبال افزایش سطح آموزش و تاب‌آوری است. به همین دلیل معاونت امور زنان و خانواده در کنار سازمان بهزیستی برای ارتقای سطح توانمندی و تاب‌آوری اجتماعی گام بر می‌دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور یکی از فعالیت‌های این معاونت را اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان‌های کشور دانست و گفت: فاز اول این طرح برای اولین بار در دولت یازدهم اجرایی شد و هم اکنون در آستانه آغاز فاز دوم این طرح هستیم. در پی اجرای تاب‌آوری پاسخ‌های مثبتی از جانب مددجویان و مددکاران دریافت کرده‌ایم.

ابتکار با بیان اینکه در سفرهای استانی از نزدیک شاهد فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی بوده است توضیح داد: فعالیت‌های مددکاری و توسعه خانه‌های امن که زیرمجموعه اورژانس اجتماعی هستند باید توسعه یابند. فعالیت کارکنان اورژانس اجتماعی تنها در قالب کار صرفا اداری نیست بلکه ابعاد انسانی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکنان حوزه اورژانس اجتماعی با افرادی روبرو هستند که احساس بی ثباتی کرده و ممکن است به مرز شکننده‌ای از نظر روحی و روانی رسیده باشند اظهار کرد: سامانه اورژانس اجتماعی حامی و پشتیبان این افراد و جنبه بازدارندگی قوی دارد. این سامانه و فعالیت‌های آن به این اشخاص احساس امنیت می‌دهد و اجازه نمی‌دهد تا حقوق افراد تضعیف شود. امیدواریم که بیش از 350 مرکز فعال اورژانس اجتماعی در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

ابتکار با اشاره به اینکه یکی دیگر از سیاست‌های دولت دوازدهم مقابله با ناامیدی است تصریح کرد: در حال حاضر جریان‌هایی در کشور برای القای ناامیدی از طریق انتشار اخبار نادرست چه از داخل و چه از خارج فعال هستند و تلاش می‌کنند تا جوانان و مردم ناامید شوند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت لایحه خشونت علیه زنان تاکید کرد: این لایحه هم اکنون آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می‌کند و پشتوانه قوی برای پیشگیری از خشونت علیه زنان در جامعه است. امیدواریم تا با تصویب این قانون پشتوانه قوی برای مقابله با خشونت در جامعه داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید