توکلی:هاشمی در اقتصاد موفق بود،احمدی‌نژاد نبود/اگر به گذشته برگردیم، بازهم در انقلاب شرکت می‌کنم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۰۲
    کد خبر :217095

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: کشورهایی که با فساد مبارزه می‌کنند امر به معروف می‌کنند، میدان می‌دهند مردم حرف بزنند.
احمد توکلی در نشست «انقلاب محرومین» عنوان کرد: جوانان از ما می‌پرسند چرا انقلاب کردید؟ بگذارید مثالی بزنم پیامبر اسلام را آورد و جامعه را اداره کرد اما وقتی سرش را زمین گذاشت اشکالات پیدا شد به دخترش سیلی زدند، اما ما هنوز به خانواده امام احترام می‌گذاریم.

وی افزود: اگر یک بار دیگر برگردیم من باز هم در انقلاب شرکت می‌کنم، زیرا حکومت شاه به مردم چپانده شده بود آن‌ها جان و مال مردم را می‌گرفتند. رضاشاه به بهشر می‌رفت و می‌گفت چه زمین‌های قشنگی و فردا باید به نامش می‌شد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: شیطان برای ورود نیاز به ویزا ندارد، بله زمانی هم که انقلاب شد رفتار تغییر می‌کند! وقتی انقلاب شد همه مردم به میدان آمدند. شاه هم زود از صحنه حذف شد، ما هم چیز مدونی در دست نداشتیم. انقلاب که پیروز شد بعد از دولت موقت و آن گرایش‌های عدالت‌خواهانه، جهت‌گیری حکومت در زمان مهندس موسوی جمع‌گرایانه شد، اما بعدها سوسیالیستی شد و به طور قهری دولت بزرگ شد. زیرا کارخانه‌ها مصادره شد البته بخشی هم اختیاری بود. زیرا بخشی از این مصادره‌ها به خاطر رفتار با کارگرها بود.

وی ادامه داد: دولت مهندس موسوی به همین خاطر دو دسته شد، ما می‌گفتیم امور را دولتی نکنید فساد زیاد می‌شود. کسی حرف ما را گوش نداد ما هم استعفا دادیم و روزنامه زدیم و به دولت انتقاد کردیم. در بخش تولید و مالکیت اختلاف‌نظر جدی وجود داشت. آقایان رفتند و مدافع تعدیل سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول شدند که با نظام ما سازگار نیست.

توکلی یادآور شد: آقای هاشمی در اقتصاد موفق بود، آقای احمدی‌نژاد در اقتصاد موفق نبود، آقای روحانی هم همان مسیر را دنبال می‌کند این‌ها برای اقتصاد سهم مهلک است. اگر فساد زیاد شود به ضرر است، وقتی قرار باشد سور و سات زندگی زیاد شود، مشخص است که حقوق کفاف نمی‌دهد بنابراین فساد زیاد می‌شود.

به گزارش ایلنا وی با اشاره به اینکه ما با استبداد مبارزه کردیم و بعد امام ظرف یکسال و شانزده روز تمامی ارکان نظام را با رأی مردم درست کرد و این گونه اصل استبداد از میان رفت، گفت: افراد مهم هستند بنی صدر هم رئیس‌جمهور بود ، آیت الله خامنه‌ای هم رئیس‌جمهور بودند.

توکلی با بیان اینکه جنگ عراق و آمریکا سر نفت بود، حاضر بودند که چاه‌ها را آتش بزنند اما دست همدیگر ندهند، گفت: ما مدیری را سرکار می‌گذاریم که بی عرضه است اما می‌گوییم چون از حزب من است وی را می‌گذاریم. ما انقلاب کردیم که وقتی نظام روی کار آمد، جوانان هم موانع را رفع کنند. نسل موجود یا باید انقلاب کند که زورش نمی‌رسد، یا باید خودش را تجهیز کند و به میدان بیاید.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که در چهل ساله بعداز انقلاب کدام مدل اقتصادی را دارا هستیم، آیا وقت آن نرسیده با یک پارادیم دیگر به مسائل نگاه کنیم، گفت: کشورهایی که با فساد مبارزه می‌کنند امر به معروف می‌کنند، میدان می‌دهند مردم حرف بزنند ، پول خرج می‌کنند مردم به میدان بیایند و مشارکت داشته باشند. حکومت وظیفه دارد که شرایط را فراهم کند تا امر به معروف صورت بگیرد.

وی افزود: ما در جناح‌های سیاسی موجود نسبت هم رحم و تحمل کمی داریم. بله باید نگاهمان را عوض کنیم و یک بازنگری داشته باشیم. همین که ما می توانیم باهم صحبت کنیم و گفت‌و‌گو داشته باشیم بسیار خوب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید