مجریان طرح تحول سلامت با برنامه‌ریزی مجدد مانع توقف اجرای این طرح شوند

    کد خبر :216717

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به مجریان طرح تحول سلامت از آنان خواست با اصلاح و برنامه‌ریزی مجدد از توقف اجرای این طرح جلوگیری کنند تا مانع از ضربه خوردن بخش وسیعی از اقشار مستضعف جامعه شود.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طرح تحول سلامت از ابتدا هم برای همه اقشار رایگان نبود و نیست. نوعا اقشار آسیب‌پذیر سختی مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرازدحام و نوبت‌گیری از پزشکان دولتی را به جان می‌خرند و اقشاری که توان مالی متوسط و بالایی دارند کمتر از درمان دولتی استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس مشکل نظام جامعه سلامت را در سه بخش تعرفه‌ها، پرداخت‌ها و ضعف کنترل‌ها دانست و افزود: باید کادر پزشکی مشارکت‌کننده در این طرح از هزینه‌تراشی‌های بی‌مورد در جراحی‌ها و نوشتن انواع نسخه‌ها برای بیماران، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد حجم مراجعات بیماران ناتوان از تامین هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بسیار بیشتر از توان اجرایی و مالی فعلی آنها باشد که البته این طرح با مدیریت خوب می‌تواند موجب تداوم اجرای طرح تحول سلامت باشد.

وی همچنین آموزش مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی فراگیر را موجب کاهش مراجعات مردمی به مراکز درمانی دولتی دانست و افزود: توجه جدی مسئولان وزارت بهداشت و درمان به این مهم تاثیر بسزایی در کاهش بار مالی و ازدحام مراجعان بیمار به مراکز درمانی دولتی می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولانی که این طرح را برنامه‌ریزی کرده‌اند به دلیل آشنایی با همه ابعاد و جوانب اجرایی و مالی آن می‌توانند با اصلاح و برنامه‌ریزی مجدد از توقف اجرای آن پیشگیری کنند تا بخش وسیعی از اقشار ضعیف جامعه ضربه نخورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید