رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد

ضرورت مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی

    کد خبر :216703

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی باید مدیریت و مجهز به GPS شوند، تاکید کرد: لازم است تصفیه‌خانه شیرابه مرکز دفع آراد کوه به‌روزرسانی شود.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران دو مجموعه مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: یکی از آن‌ها گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی شهری در این مکان مدیریت می‌شوند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که زباله‌های خانگی به آن‌جا حمل می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در سایت آرادکوه روزانه بیش از ۸۰۰۰ تن زباله وارد می‌شود، تصریح کرد: بخشی از این زباله‌ها پردازش و بازیافت و بخشی دیگری به کمپوست تبدیل می‌شوند. همچنین یک زباله سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای پزشکی در این سایت وجود دارد.

بازگیر ادامه داد: در گود آبعلی نیز یک واحد بازیافت شن و ماسه به ظرفیت حدود ۴۰۰۰ تن و یک سیستم هاضم زباله‌سوز با ظرفیت ۳۰۰ تن برای تولید برق از زباله‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه به‌طور میانگین حدود ۵۰ هزار تن نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد می‌شود، تصریح کرد: هر دو مرکز دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارند تا به‌طور مستمر به‌روزرسانی شوند. مشکل اصلی ما در سایت دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام (ره) نیز این بو احساس می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه مشکل گود آبعلی نیز ارتفاع زباله و دپوی زیاد در آن است، گفت: حجم زیادی از زباله طی سالیان دراز در این مکان دپو شده‌ است. هر چند که در سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی این محل انجام شده ولی هنوز کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی باید ساماندهی شوند و پیمانکاران حمل نخاله‌ها تحت مدیریت مناسب و هوشمند قرار بگیرند، گفت: کامیون‌های حمل نخاله باید مجهز به GPS شوند تا مسیر تردد آن‌ها مشخص شود و امکان تخلیه زباله در هر نقطه‌ای را نداشته باشند.

به گفته بازگیر در مرکز دفع زباله آرادکوه نیز شیرابه‌هایی تولید می‌شود که باید تصفیه شود و تصفیه‌خانه شیرابه این مرکز دفع زباله مجهز شدن و به‌روز شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مشکل اساسی در زمینه مدیریت پسماند تفکیک نکردن زباله از مبدأ است، تصریح کرد:‌ در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری تهران فراهم شود سپس اقدام به فرهنگ‌سازی و آموزش‌ کنیم تا پسماندهای تفکیک نشده در سطح شهر نداشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید