ارائه رایگان خدمات مشاوره‌ به دانش آموزان/ تشکیل پرونده الکترونیک برای متوسطه اولی‌ها

    کد خبر :216587

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از آماده سازی و ارسال نظام نامه جامع مشاوره مدارس به شورای عالی آموزش و پرورش در دهه اول اسفند ماه خبر داد و گفت: 750 مرکز و هسته مشاوره در سطح شهرستان‌ها و 32 مرکز تخصصی در مراکز استان‌ها داریم که خدماتشان برای دانش آموزان رایگان است.

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین روند تدوین و تصویب نظام جامع مشاوره را تشریح و اظهار کرد: جلسات نظام جامع مشاوره به صورت مستمر و با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها در حال برگزاری است و روزهای پایانی خود را طی می‌کند.

وی افزود: پیش نویس سند جامع نظام مشاوره تدوین شده اما ایرادات و اشکالاتی از سوی صاحبنظران و کارشناسان به آن وارد شده بود که در حال رفع آن‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته امور تربیتی مدارس که مقارن با هشتم اسفندماه است این سند را نهایی شده و تقدیم شورای عالی آموزش و پرورش کنیم.

به گفته مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش این سند جامع نظام راهنمایی و مشاروه را در کل آموزش و پرورش متمرکز و منسجم می‌کند و بخش‌های مختلف اعم از مشاوره سازشی، تحصیلی و شغلی را پوشش می‌دهد.

شکوهی سیاست توسعه کمی مراکز و هسته‌های مشاوره وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار ندانست و عنوان کرد: در حال حاضر 750 مرکز و هسته مشاوره در سطح شهرستان‌ها و 32 مرکز تخصصی در مراکز استان‌ها داریم که در راستای کیفیت بخشی آنها حرکت می‌کنیم و در حال حاضر تاکیدی بر افزایش کمی مراکز نداریم.

وی درباره نحوه مراجعه و استفاده از خدمات مراکز مشاوره نیز گفت: هزینه استفاده از خدمات این مراکز برای دانش آموزان رایگان است. طبق قواعدآن دسته از دانش آموزان که نیازمند استفاده از خدمات مشاوره‌ای باشند از سوی مدرسه به مرکز معرفی می‌شوند که باید در نوبت اداری مراجعه کنند؛ همه خدمات در این مراکز و هسته‌های مشاوره ما رایگان است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته سامانه‌ای در حال طراحی است که پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزان به آن متصل می‌شود عنوان کرد: از این طریق در آینده اطلاعات دانش آموزانی که دچار اختلال و یا مشکلی باشند در سیستم مشخص و از طریق مشاور مدرسه و مراکز مشاوره قابل پیگیری است.

شکوهی افزود: پرونده الکترونیک مشاوره برای دانش آموزان دوره اول متوسطه تشکیل شده است و همه مدارس ملزم هستند برای همه دانش آموزان متوسطه اول پرونده الکترونیک مشاوره‌ای تشکیل بدهند که اطلاعات مربوط به نتایج آزمون های غربالگری، نمرات و …. در آنجا به ثبت می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید