وزیر احمدی‌نژاد: فعلا بودجه سال 97 مهم است نه انتخابات مجلس آینده

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱
    کد خبر :216396

وزیر کار و رفاه دولت سابق می گوید: در شرایط فعلی آنچه اهمیت دارد وضعیت اقتصادی مردم است نه مدل ورود جریانات سیاسی به انتخابات مجلس آینده.
اسدالله عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص استراتژی اصول گرایان برای انتخابات مجلس 98، به نامه نیوز گفت: الآن برای ورود به مباحث انتخاباتی سال 98، هنوز زود است. حداقل یک سال پیش از آن زمان بایستی در این خصوص صحبت کرد. الآن اگر این موضوع مطرح شود، مجلس فعلی تحت الشعاع قرار می گیرد؛ هاله ای از فضای انتخاباتی مجلس را احاطه خواهد کرد و از مأموریت اصلی خودش دور می شود. بهتر است رسانه ها هم خویشتن داری کنند و فعلا چیزی از انتخابات 98 ننویسند. ورود زودهنگام به مسائل انتخاباتی، التهاب سیاسی ایجاد می کند و ممکن است تنش و بگومگوهای سیاسی را موجب شود.

این فعال سیاسی اصول گرا در ادامه افزود: در این برهه زمانی، آن چه که نیاز است، وحدت ملی است. همفکری و همدلی برای رسیدگی بیشتر به مسائل اقتصادی کشور، لازم است. در خصوص طیف های سیاسی هم انسجام آنها در همان زمان انتخابات است. در کشور ما که احزاب قوی وجود ندارد، همین جریان های سیاسی هستند که به صحنه می آیند، شعارهای مختلفی را هم بیان می کنند ولی اینکه برای انتخابات مجلس بخواهند از این زمان شروع به کار کنند و یک استراتژی را در پیش بگیرند تا در آینده بتوانند مسیری را در پیش بگیرند؛ مردم ما اصلا در این فضا نیستند. افکار عمومی و توده جامعه به طیف های سیاسی چه اصول گرا و چه اصلاح طلب، نمی پردازند و برایشان فعلا برایشان اهمیتی ندارد. آنچه که مهم است، پرداختن به مطالبات مردم، به ویژه در حوزه اقتصادی است.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با ذکر این نکته که منظورش از وحدت و همدلی، گفتگو و اجماع نظر میان طیف های سیاسی نیست، اظهار داشت: همه بایستی دست به دست هم بدهند تا چالش های اقتصادی پیش رو، مرتفع شود. من هم در زمینه انتخابات خیلی اظهار نظر نخواهم کرد. انشاءالله در زمان مقتضی، به این موضوع خواهم پرداخت. اما آنچه که در حال حاضر مهم است، بودجه سال 97 است. مجلس در حال بررسی لایحه بودجه است و باید بتوانیم بودجه ای را به تصویب برسانیم که منشاء اثر باشد و مایه خیر و برکت شود تا بتواند رضایت عمومی را جلب نماید و امکان تحقق آن وجود داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید