فوت کارتن‌خواب بر اثر سرما کذب است/شناسایی ۱۱۶ کودک فراری

    کد خبر :216355

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی و ارائه خدمات به ۱۱۶ کودک فراری از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش مهر، رضا قدیمی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ما ۱۶ گرمخانه یا مددسرا در تهران داریم که ۲۸۵ هزار کارتن‌خواب را در ۱۰ ماهه گذشته در خود جای دادند؛ یعنی به طور متوسط شبی هزار نفر مهمان ما بودند.

وی افزود: ما در هفته گذشته به دلیل سرمای هوا، گاه تا شبی ۳۰۰۰ کارتن‌خواب را در مددسراهایی که پزشک مستقر دارند، جای دادیم.

قدیمی ادامه داد: متأسفانه ما رقم بسیار بالایی را برای درمان این کارتن‌خواب‌ها هزینه می‌کنیم چون آنها اوراق هویت و بیمه ندارند و بیمارستان‌ها هزینه آزاد بابت درمان آنها می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: ما همچنین دو مجموعه سامان‌سرا داریم که محل نگهداری متکدیان حرفه‌ای بالای ۱۸ سال است.

وی با بیان اینکه سامان‌سرای بانوان در لویزان و آقایان در اسلامشهر مستقر است، گفت: ظاهر این قضیه است که آنها متکدی حرفه‌ای هستند، اما باطن قضیه می‌گوید اینها مجموعه همه آسیب‌ها هستند؛ کهولت سن، بی‌خانمانی، بیماری‌های مختلف و … درواقع سامان‌سرا تلفیقی از زندان، تیمارستان و بیمارستان است.

قدیمی اظهار کرد: ما ۳۸۶۲ نفر را در سامان‌سراها جای داده‌ایم که برخی از آنها، کِیس‌های اعصاب و روان هستند و حتی خانواده‌ها نیز حاضر به پذیرش آنها نیستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به فعالیت مجموعه‌های بهاران نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه‌ها مراقبت‌های پس از ترک را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ایرادی که در چرخه درمان معتادان وجود دارد، این است که همه به دوره‌های یک و سه ماهه ترک فکر می‌کنند، اما درمان اعتیاد و مراقبت‌های پس از ترک، تا زمان زنده بودن فرد ترک کرده باید ادامه داشته باشد.

قدیمی با بیان اینکه در مجموعه‌های بهاران، مراقبت ما ۹ ماهه است، گفت: در دورِ اول ما ۱۶۰۰ نفر را پذیرش کردیم که با مراقبت‌های متعدد و تماس‌هایی که با آنها داشتیم، ۴۰۰ نفرشان هنوز پاک مانده‌اند.

قدیمی ادامه داد: دورِ دوم فعالیت مجتمع بهاران با یک دوره چهارماهه آسیب‌شناسی انجام شد و امروز با مصوبات اجتماعی استان، ۲۱۰۰ نفر در مراکز بهاران مستقر هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد مجتمع‌های بهاران فعالیت‌ خود را از سر گرفته‌اند و وزارت بهداشت و بهزیستی پای کار آمدند؛ ضمن اینکه اداره این مجموعه‌ها را به NGOهای فعال سپرده‌ایم.

وی در ادامه به سه همراه‌سرا نیز اشاره کرد و گفت: همراه‌سراهای ما پذیرای همراهان بیماران هستند؛ این همراه‌سراها در اطراف بیمارستان‌هایی که کارکرد ملی دارند، ایجاد شده و در ۱۰ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۲۳۴ نفر از خدمات آنها استفاده کرده‌اند.

قدیمی گفت: در بسیاری از این همراه‌سراها، خیران و مردم محلی پای کار آمدند و شهرداری صرفاً فضای فیزیکی فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به مشاوره در پایگاه‌های خدمات اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸۱۱۶ نفر با کِیس‌های مختلف به پایگاه‌های ۱۰گانه ما برای مشاوره مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای این مراکز مستقر در پایانه‌های ورودی و راه‌آهن، شناسایی کودکان فراری است.

قدیمی خاطرنشان کرد: ما در چند ماه اول سال ۱۱۶ دختر و پسر فراری را شناسایی کرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید