آیا چین علیه کیم انقلاب کرده است؟

    کد خبر :21610

چین از کره‌شمالی خواست که با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض نکند.

به گزارش بازتاب به نقل از نووستی، وزیر خارجه چین از کره‌شمالی خواسته است  با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض نکند و به رویکرد شبه‌جزیره عاری از سلاح هسته‌ای پایبند باشد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «ما از کره‌شمالی می‌خواهیم دست به اقدامی‏ که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت قلمداد می‌شود، نزند و به رویکرد کلی مبنی بر تبدیل شبه‌جزیره کره به منطقه‌ای عاری از تسلیحات شیمیایی پایبند باشد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی چین ابراز امیدواری کرده است که طرف‌ها گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز، به‌عنوان راهکاری برای حل این مشکل منطقه‌‌ای را ادامه دهند.

آمریکا سعی کرده چین که تنها هم‌پیمان اصلی کره‌شمالی است را قانع کند تا تلاش بیشتری در مهار کره‌شمالی انجام دهد. کره شمالی از آغاز سال گذشته با سرپیچی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ده‌ها موشک و دو بمب هسته‌ای آزمایش کرده است.

کره‌شمالی برنامه توسعه یک نوع موشک حامل کلاهک هسته‌ای که می‌تواند خاک آمریکا را هدف بگیرد، پنهان نمی کند و به درخواست‌ها برای توقف برنامه‌های تسلیحاتی خود حتی از سوی چین نیز بی توجهی می کند.

کره‌شمالی اعلام کرده است که این برنامه تسلیحاتی برای مقابله با حمله آمریکاست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بیانیه‌ای آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی را محکوم کرد و هشدار داد که تحریم‌های تازه‌ای علیه پیونگ‌یانگ اعمال خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید