اعلام آمادگی ۳۷۵ نفر برای اهدای جسد

    کد خبر :216092

رئیس سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار اهدای آمادگی برای اهدای جسد را تشریح کرد.

دکتر احمد شجاعی در خصوص روند اهدای جسد گفت: کسانی که فرم اهدا را پر کرده و مراحل قانونی را طی کنند، بعد از مرگ، جسد آنها طبق خواسته خودشان برای تشریح در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص آخرین آمار اهدای جسد در کشور گفت: تا کنون ۳۷۵ نفر برای اهدای جسد به منظور تشریح در دانشگاه های علوم پزشکی و استفاده علمی اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: پس از اعلام آمادگی، افراد ثبت رضایت محضری به یکی از دفترخانه های مشخص شده از سوی سازمان معرفی می شود و رضایت نامه خود را به شکل محضری به ثبت می رساند.

شجاعی در خصوص اجساد مجهول‌الهویه هم گفت: برخی از اجساد مورد استفاده در دانشگاه‌ها هم از محل اجساد مجهول‌الهویه تأمین می‌شود که البته شرایط خاص خودش را دارد. در مورد اجساد مجهول‌الهویه باید ۶ ماه زمان بگذرد و اعلام‌های قانونی از طرق مختلف صورت گیرد و اگر بعد از ۶ ماه هیچ‌کس سراغ آن نیایید با حکم مرجع قضایی برای تشریح قابل استفاده است.

به گزارش مهر، افرادی که به اهدای جسد خود برای استفاده در مراکز آموزشی تمایل دارند می توانند آمادگی خود را با تماس با سازمان پزشکی قانونی اعلام کنند و از نحوه انجام کار مطلع و در صورت تمایل به اهدای جسد، محضر نزدیک‌تر به محل سکونتشان برای اخذ رضایت نامه به آنان معرفی می شود، نسخه رضایت نامه نیز توسط محضر برای پزشکی قانونی ارسال خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید