رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح کرد

جلوی رانت استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی شهر گرفته شود

    کد خبر :215908

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در دیدار با رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: نباید هویت و زیبایی های شهر را قربانی درآمدهای اصلی شهر کنیم و باید جلوی رانت استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی شهر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در دیدار با رییس سازمان زیباسازی با اشاره به بی نظمی در منظر شهری تهران، گفت: شهر، موجود زنده‌ای است که باید به بقای آن بپردازیم و در این راستا ارائه زیبائی‌های شهر مسئولیت ما می باشد.

وی ایجاد مدیریت متمرکز را یکی از راههای آرام سازی فضای شهر دانست و افزود: باید یک چارچوب عملیاتی برای کل تابلوهای شهر اتخاذ شود و لازمه این اقدام سیاست گذاری مناسب و یکپارچه است.

حق شناس افزود: با توجه به تخلفاتی که وجود دارد باید در نوع واگذاریها و مناقصه ها اصلاحیه ای صورت گیرد تا عده‌ای خاص از رانت استفاده نکنند.

وی با انتقاد از شهر فروشی مطرح کرد: آنطور که شاهدیم قیمت تهران پایین آمده است و تهران از یک فرش زیبای ابریشمی به فرش ماشینی تبدیل شده است.

در این دیدار ضرغامی رییس سازمان زیباسازی نیز با ارایه گزارشی آماری از وضع موجود گفت: تعداد ٤٤ تابلوی غیر مجاز در سطح شهر وجود دارد که روی آنها بررسی و بازنگری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با تشکیل شورایی مرکب از اهل اندیشه به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در منظر شهری هستیم.

بازدید حق شناس از موزه شریعتی و بهشتی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین به مناسبت آغاز دهه فجر از خانه موزه های شریعتی و بهشتی بازدید کرد.

حق شناس در بازدید از موزه شریعتی با اشاره به اهمیت نقش دکتر شریعتی در مبارزات انقلابی و روشنگری مردم گفت: برای حفظ اندیشه های دکتر شریعتی پیشنهاد می‌کنم در یک تغییر و تحول، کتابهای خطی دکتر شریعتی پس از کپی برداری از اصل آنها در قفسه جداگانه ای بنام دکتر شریعتی به کتابخانه ملی سپرده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران همچنین در بازدید از موزه سرای شهید بهشتی، ایشان را از تاثیرگذاران عرصه انقلاب و تدوین قانون اساسی کشور نامید.

وی گفت: بخشی از بزرگی شخصیت مرحوم آیت الله شهید بهشتی به مسافرتهای متعدد ایشان برمی گردد که منجر به دید وسیع، تجربه بسیار و آگاهی کافی از مسائل در طی زمانه خود گشته است.

حق شناس افزود: آیت الله بهشتی از معدود بزرگان انقلاب بود که در سخنرانی بسیار محکم،فصیح و تاثیر گذار بود و از واژه های نوین در ادبیات دینی استفاده می کرد و از کسانی بود که در تدوین قانون اساسی نقش مهمی داشت و به اسلام و تشیع آبرو بخشید.

بر اساس گزارش دفتر حق شناس، وی گفت: پیشنهاد می‌کنم به منظور گرامیداشت ۹۹سالگی این شخصیت بزرگ و گشودن فضایی روشن برای نسل جدید کار مشترک بین شورا و خانه موزه بهشتی صورت پذیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید