ابتکار: با افراطی‌گری به نام مذهب و دین سواستفاده کنيم

    کد خبر :215889

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تاکید کرد: نقش احزاب سیاسی برای رسیدن به این هدف یکی از اساسی‌ترین نقش‌های اینها در زمینه‌های مختلف مذهبی می‌تواند باشد و ایران یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه است.
معصومه ابتکار در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی با اشاره به نقش زنان در مبارزه با افراطی‌گری و خشونت گفت: زنان می‌توانند ایده مقاوم خاصی را به وجود آورند که این می‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد و راهکار خوبی برای احزاب سیاسی قرار گیرد تا بتوانند از این نظریه‌ها استفاده کرده و کارهای خود را پیش ببرند.

وی افزود: سیاستمداران باید به این نکته توجه کنند که توجه به نگاه‌ها و افراد مختلف در این زمینه مهم است و احزاب سیاسی باید کمک حال دولت‌ها و در بین گروه‌های مختلف باشند و از مشکلات مختلف در زمینه‌های مختلف جلوگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: نقش احزاب سیاسی برای رسیدن به این هدف یکی از اساسی‌ترین نقش‌های اینها در زمینه‌های مختلف مذهبی می‌تواند باشد و ایران یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اظهار داشت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که یکی از اتفاق‌های خاصی بوده که رخ داده و احزاب سیاسی از این اتفاقی که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افتاد، استفاده کنند و برنامه‌های خود را پیش ببرند.

ابتکار با بیان اینکه برنامه‌های احزاب باید به شکلی باشد که مردمسالاری دینی در آن مورد توجه قرار گرفته باشد، تصریح کرد: در کشورهای مختلف دیده شده به نام مذهب و دین متاسفانه خشونت و ترور را گسترش داده‌اند و باعث از بین رفتن مردان و زنان و افراد زیادی در جهان شده‌اند و این باعث محدودیت‌های زیادی در کشورهای جهان شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه یکی از اینها داعش است که به نام مذهب خشونت را گسترش داده و به نام الله اکبر افراد بیگناه زیادی را می‌کشند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه احزاب سیاسی برای نشان دادن این مشکلات باید دست به کار شوند تا امر به معروف را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: برای اینکه به صلح پایداری برسیم تا مشکلات و محدودیت‌هایی که این گروه‌ها به وجود آورده‌اند، در آینده حل کنیم و ضروریات اولیه یک جامعه را مهیا کنیم.

ابتکار با اشاره به وضعیت جدید در کشور فلسطین ابراز داشت: متاسفانه بی‌عدالتی‌های متعددی را مخصوصا در جوامعی چون فلسطین می‌بینیم که مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است. جوانان و نوجوانان تحت فشار رژیمی قرار گرفته‌اند و به توانایی خود نمی‌توانند برسند.

به گزارش ایلنا،وی افزود: نسل جوان در این مناطق نمی‌توانند حرف‌های خود را بزنند و تصمیم‌گیری داشته باشند اما در کشور ما نوجوانان و جوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته‌اند تصمیم‌گیر باشند.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: بهتر است در این زمینه گفت‌وگوهایی بین نسل‌های مختلف به وجود آید، در این میان احزاب سیاسی نقش مهمی دارند تا این موفقیت را برای این نسل‌ها به وجود آورند تا مردم از اقشار مختلف بتوانند به آنها اعتماد و در تصمیم‌‌گیری‌‌های مختلف شرکت کرده و اثرگذار باشند.

ابتکار با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم باید در تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری در جوامع مختلف موفقیت‌آمیز باشند و بتوانند با در کنار هم قرار گرفتن موفقیت خوبی در مقابل افراطی‌گری‌ها داشته باشند، بیان کرد: کسی نباید با افراطی‌گری به نام مذهب و دین سواستفاده کند. بهتر است در این زمینه از حضور زنان در احزاب مختلفی استفاده و از توانایی آنان بهره ببریم و بتوانیم به برنامه‌هایی که داریم برسیم.

وی خطاب به حضار یادآور شد: در ایران عزیز ما، زنان توانسته‌اند با گروه‌هایی که تشکیل داده‌اند و شرکت‌هایی که در احزاب مختلف داشته‌اند، در زمان جنگ تحمیلی علیه ما توسط صدام با دور هم جمع شدن‌های خود توانستند کمک بزرگی برای انقلاب باشند

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: می‌توانیم زنان و مردان را در کنار هم قرار داده و با کمک این دو توانایی‌های خود را بالا برده و احزاب خود را توانمند سازیم.

ابتکار با اشاره به نقش احزاب گفت: این تاثیر برای خانواده‌ها مهم تلقی می‌‌شود. در کشورمان توانستیم گفتمان زنان و خانواده‌ای به وجود آوریم و در این زمینه برنامه‌های خاصی دارند و از طریق سازمان‌های مردم‌نهادی که به وجود آورده‌ایم توانسته‌ایم از ایده‌های مختلف در کنار دولتمردان کمک بگیریم. این می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد که از طریق مذارکه در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه این امر اظهار داشت: نیاز است با هم کمک کنیم تا مدیریت و نظارت خوبی برای اجرای درست و رسیدن به عدالت داشته باشیم تا الهام‌بخشی خاصی برای جوانان و نوجوانان و نسل جدید باشد تا افراطی‌گری را از این طریق از بین ببرند و برنامه‌های خوبی را برای رسیدن به صلح پایدار به وجود آورند که این توانایی توسط خداوند در ذات انسان گذاشته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید