گزارش بازبینی در قدرت نظامی هسته ای آمریکا امروز منتشر می شود

    کد خبر :215818

چهارمین گزارش جامع وزارت دفاع آمریکا در خصوص بازبینی در قدرت نظامی هسته ای این کشور قرار است امروز در راستای سیاست ترامپ در خصوص لزوم افزایش قدرت نظامی واشنگتن امروز منتشر شود.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون امروز چهارمین گزارش خود در زمینه چگونگی بازبینی وضعیت هسته ای آمریکا ملقب به «ان پی آر» را منتشر خواهد کرد.

در همین راستا، «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی سخنانی در خصوص طرح ترامپ برای تقویت نظامی آمریکا (تریاد) گفت که استراتژی هسته ای دولت ترامپ در بخش نظامی نیازمند سرمایه گذاری در بخش تسلیحات بازدارنده هسته ای با قابلیت های مختلف است.

دونالد ترامپ روز سه شنبه طی سخنانی با دفاع از طرح تقویت قدرت هسته ای نظامی آمریکا گفت: به عنوان بخشی از برنامه دفاعی، ما باید تسلیحات هسته ای خود را به روزرسانی و تقویت کنیم و همچنین آنها را برای ایجاد بازدارندگی در برابر هرگونه عمل خصمانه هر کشوری، تقویت کرده و قدرتمند سازیم.

وی همچنین با اشاره تلویحی به استراتژی باراک اوباما در خصوص خلع سلاح هسته ای در مقیاس جهانی، این ایده را جالب و خوب دانست اما در عین حال تاکید کرد که جهان هنوز آمادگی لازم برای به اجرا در آوردن این ایده را ندارد.

در همین راستا، جمعی از نمایندگان مجلس سنا نیز با ارسال نامه ای مشترک به رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این گزارش، اعلام کرده بودند که انتشار این گزارش می تواند منجر به ایجاد جنگ جهانی هسته ای در جهان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید