معاون جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد

توزیع بیش از ۸۹ هزار دستگاه چادر بین زلزله‌زدگان کرمانشاه

    کد خبر :215815

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه انبارهای این جمعیت باید جایگزین شوند، از توزیع بیش از ۸۹ هزار دستگاه چادر بین زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی در رابطه با عملکرد جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: یکی از اولین گروه‌های امداد و نجات که به مناطق حادثه‌ دیده اعزام شد پایگاه‌های ما بود که در ابتدا سازمان مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و تیم‌ها فعال شدند.

وی بابیان اینکه همان روزهای اول تیم‌های هلال‌احمر از ۲۱ استان به کرمانشاه وارد شدند، افزود: این گروه‌ها در عملیات اسکان، تغذیه و امداد و نجات فعال بودند و مشارکت می‌کردند.

فتحی ادامه داد: همچنین ۳۱ تیم جستجو و نجات در محل حاضر و منجر به یافتن چند نفر زنده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از حضور ۵۶۹ تیم عملیاتی متشکل از آواربرداری، اسکان، امداد و نجات و… در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: همچنین بالغ بر ۳۰۰۰ نفر نیروی عملیاتی در این منطقه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار دفترچه و شناسنامه امدادی برای زلزله زدگان صادر کردیم، افزود: باید به آنان کمک می‌کردیم که عمدتاً در مناطق شهری و روستایی بودند.

فتحی از توزیع ۸۹ هزار و ۸۸۵ دستگاه چادر بین آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۹۸ هزار تخته پتو، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تخته موکت، ۴۹ هزار و ۲۰۰ شعله والور، ۴۳ هزار ست ظروف، ۲۸۸ هزار کیلوگرم نایلون پوششی و بالای ۴۰ هزار بخاری‌برقی بین آنان تقسیم‌شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: بخشی از انبارهای اقلام ۱۶ گانه مابین آسیب‌دیده‌ها توزیع‌ شده‌اند که باید جایگزین شوند و انتظار داریم دولت در این راستا کمک کند.

وی عملکرد جمعیت هلال‌احمر لرستان در امدادرسانی به این مناطق را مطلوب عنوان کرد و گفت: باید مدیریت بحران را به سمتی ببریم که بتوانیم پاسخگویی قوی باشیم و البته باید مشارکت مردمی را برای جامعه‌ای آماده جلب کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید