خط مونتاژ کامیون فوتون در کنیا

  • خودرو
  • جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۵۵
    کد خبر :215775

اما در بخش خودروهای سنگین باری نیز بازارگشایی چینی‏ها در سطح جهان ادامه دارد که نمونه آن، راه ‏اندازی خط مونتاژ کامیون‏های فوتون در قاره آفریقاست.

خودروسازی فوتون از سال ۲۰۰۵، حدود ۹۵ هزار خودروی تجاری به کشورهای آفریقایی صادر کرده که از این تعداد حدود ۴ هزار دستگاه به مشتریان کنیایی فروخته شده است.

در همین راستا، مدیرکل بخش موتورسازی فوتون از برنامه بلندمدت این شرکت برای گسترش خودروهای خود در کشورهای آفریقایی به‌ویژه کشور کنیا خبر داد و گفت: به زودی خط مونتاژ کامیون شرکت فوتون در کنیا راه ‏اندازی خواهد شد.

این خبر از سوی یکی از شرکت‏های مونتاژ خودرو در کنیا تایید و اعلام شد: «این شرکت در حال مونتاژ کامیون‏های خودروساز چینی فوتون در غرب مامباسا، یکی از شهرهای غربی کنیاست.»

بر این اساس شرکت فوتون در آینده‏ای نزدیک خدمات پس از فروش و لوازم یدکی خود را در مامباسا راه ‏اندازی می‏کند که این امر منتهی به توسعه اقتصادی در این شهر خواهد شد. این خط مونتاژ در کنیا، با کامیون‏های سنگین تجاری آغاز به کار خواهد کرد و در ادامه طیف دیگری از خودروها نظیر کامیون‏های سبک را در بر خواهد گرفت.

به گزارش اخبار خودرو ، خودروسازی در کنیا شامل مونتاژ، خرده ‏فروشی و توزیع وسایل نقلیه موتوری است. کنیا از سال ۲۰۱۵ اقداماتی را به منظور تولید خودرویی انجام داد که نخستین خودرو کاملا ساخت این کشور باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید