مقاوم‌سازی، یکی از برنامه‌های جدی دولت در سال آینده

  • سیاسی
  • جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹
    کد خبر :215460

رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان کرمان، صبح جمعه با حضور در روستای زلزله زده گورک از توابع شهرستان راور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این روستا و گفت‌وگویی صمیمی با مردم این منطقه ، از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان کرمان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در تعدادی از چادر و کانکس‌هایی که برای اسکان موقت اهالی زلزله زده استقرار یافته بود ، از نزدیک با ایشان به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات و مطالبات آنان قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سپس با حضور در اجتماع اهالی روستا، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و نیز دهه مبارک فجر گفت: این روزها سالروز پیروزی انقلابی است که خود شما مردم به ثمر رساندید و در طول حدود 40 سال گذشته از آن حفاظت کرده‌اید. شما در این سال‌ها مسیر اسلام و انقلاب را ادامه داده و با تلاش خودتان ایران اسلامی را هر روز بیش از گذشته سربلند کردید.

وی با بیان این‌که «برای من مایه افتخار است که در جمع صمیمی شما حضور یافتم و از روحیه با نشاط و باصفای شما بهره‌مند شدم»، اضافه کرد: شما مردم این روستا مثل همه مردم ایران بسیار خوب و صبور هستید و اگر چه دچار مصیبت شده‌اید، اما از صفا و صمیمیت شما چیزی کم نشده است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار داشت: در این فاصله‌ای که از خانه‌های تخریب شده و چادرها و کانکس‌هایی که برای اسکان موقت ایجاد شده، بازدید می‌کردم، مردم صبورانه و در فضایی بسیار صمیمی، مشکلات خود را در میان گذاشتند. خواست اصلی مردم ساخت مسکن دائمی است.

روحانی تصریح کرد: در جریان بازدید از روستا خانه‌هایی را دیدیم که در جریان زلزله حدود 12 سال پیش بازسازی و مقاوم‌سازی شده بودند و به لطف خدا در زلزله اخیر آسیب ندیده و سالم مانده اند. پس ضرورت دارد بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را جدی‌تر دنبال کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید