مقام های کاخ سفید: ترامپ با انتشار یک یادداشت جنجالی موافقت می کند

    کد خبر :215434

مقام های کاخ سفید گفتند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با وجود مخالفت های «اداره پلیس فدرال/اف.بی.آی»، زمینه را برای انتشار یک یادداشت جنجالی فراهم می کند.
این یادداشت توسط جمهوریخواهان عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده و در آن اف.بی.آی به ارتکاب اقدام غیرقانونی در جریان تحقیقات درباره ارتباطات احتمالی میان روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 متهم شده است.
وزارت دادگستری و دموکرات ها تلاش کردند تا ترامپ را از انتشار این یادداشت منصرف کنند. به گفته آنها، این اقدام باعث ضربه زدن به امنیت ملی و گمراهی افکار عمومی می شود.
یک مقام کاخ سفید گفت که ترامپ با انتشار این یادداشت موافقت خواهد کرد و احتمالا امروز جمعه این تصمیم به اطلاع کنگره خواهد رسید.
یک مقام دیگر کاخ سفید نیز گفت که ترامپ احتمالا این یادداشت کنگره را از حالت طبقه بندی خارج خواهد کرد اما روش دقیق عمومی کردن آن هنوز نهایی نشده است.
این دو مقام نخواستند نامشان فاش شود.
«کریستوفر ری» مدیر اف.بی.آی و سایر مسئولان این نهاد نسبت به انتشار این یادداشت ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این سند، مبهم است و بخش های مهمی از آن حذف شده است.
ری درباره این نگرانی ها به طور خصوصی با کاخ سفید گفت و گو کرده است. اف.بی.آی همچنین روز چهارشنبه در یک بیانیه مکتوب نیز این نگرانی ها را مطرح کرد.
«آدام شف» از اعضای ارشد دموکرات ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان از ری به دلیل مخالفت با انتشار این یادداشت حمایت کرد.
به گزارش ایرنا شف اعضای جمهوریخواه این کمیته را به انتشار «گزینشی» برخی اطلاعات خاص در حمایت از رئیس جمهوری متهم کرده اند.
مقام های آمریکایی می گویند که ترامپ این یادداشت چهار صفحه ای را خوانده و در این باره گزارشی به وی ارائه شده است. این یادداشت توسط «دوین نونس» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است.
گفته می شود این یادداشت به تلاش و اقدامات غیرقانونی اف.بی.آی برای کسب مجوز به منظور تحت نظر قرار دادن «کارتر پیج» پرداخته است. پیج عضو ستاد انتخاباتی بود که تماس های زیادی با روس ها داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید