شرایط بازار کار مساعد نیست/فدرال رزرو نرخ بهره را تغییر نمی‌دهد

    کد خبر :215218

کمیته بازار باز فدرال رزرو آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی تورم و اشتغالزایی، نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

به گزاش بازتاب به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، کمیته بازار باز فدرال آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که نرخ بهره بدون تغییر بین ۱.۲۵ درصد تا ۱.۵ درصد باقی خواهد ماند.

این نهاد وابسته به فدرال رزرو اعلام کرد که با توجه به شرایط بازار کار و تورم، این کمیته تصمیم گرفته تا نرخ بهره بین ۱.۲۵ تا ۱.۵ درصد باقی بماند. انتظار می رود سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی با یک رویه کُند بر پایه کنترل سخت باشد.

در حال حاضر سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، دستیابی به اهداف خود از جمله حداقل اشتغالزایی و نرخ تورم ۲ درصد در آمریکا است. کمیته بازار باز فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که احتمالا شرایط اقتصادی به سمتی حرکت خواهد کرد که افزایش تدریجی نرخ بهره را برای ما ضمانت کند؛ اما همچنان نرخ بهره پایین تر از هدف از پیش تعیین شده برای یک بازه زمانی خواهد بود.

بر پایه این گزارش، دو روز دیگر دوره ریاست «جانت یلن» رییس فعلی فدرال رزرو به پایان می رسد و «جروم پاول» رسما سکان بانک مرکزی آمریکا را به دست خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید