شاخص بورس آسیا بالا آمد

    کد خبر :214847

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه با سیر صعودی شروع بکار کرد و پوند هم در ماه ژانویه بیش از ۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

به گزاش رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه با کمی روند افزایشی شروع بکار کرد و در کل ضرر جزیی که در اوایل هفته با آن روبرو شده بود را جبران کرده؛ این در حالی است که افزایش ارزش اوراق بهادر آمریکا و نرخ تورم می تواند خوش بینی سرمایه گذاران را به چشم انداز اقتصاد جهانی کاهش دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایبنا، در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن یک دهم درصد رشد کرد و بورس نیکی ژاپن هم بالا آمد و نسبت به روز گذشته که با سیر نزولی روبرو شده بود، ۱.۳ درصد افزایش داشت.

همچنین بورس آتی ESc۱ اس اند پی ۵۰۰ آمریکا در بازار معاملات آسیا ۰.۴ دهم درصد جهش داشت که علت اصلی آن رشد سهام ۱.۴ درصدی فیس بوک عنوان شده است. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باور هستند که رشد سود شرکت های آمریکایی به دلیل اعمال اصلاحات قانون مالیات در ایالات متحده بالا خواهد بود؛ ضمن اینکه آمار اقتصاد جهانی حاکی از روند رو به جلو آن دارد.

بزرگترین نگرانی سرمایه گذاران در حال حاضر این موضوع است که اقتصاد جهانی ممکن است خیلی سریع شتاب گیرد، نرخ تورم افزایش پیدا کند و بانک های مرکزی را سریع تر به سمت سفت و سخت کردن سیاست پولی خود حرکت دهد.

همچنین اوراق بهادر ۱۰ ساله آمریکا ابتدا ۲.۷۵۴ درصد افزایش پیدا کرد که از آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد یک رکورد است؛ اما در نهایت به ۲.۷۲۵ درصد رسید. در بورس وال استریت، شاخص اس اند پی ۵۰۰ و دواو جونز هر کدام به ترتیب با ۰.۰۵ درصد و ۰.۲۸ درصد رشد در روز چهارشنبه روبرو شدند.

در بازار جهانی ارز، هر یورو به ۱.۲۴۲۰ دلار رسید که روندی مستحکم را از خود به نمایش گذاشت و هر دلار به ۱۰۹.۳۳ ین رسید که حاکی از بهبود دلار در برابر پول ژاپن دارد. هر پوند به ۱.۴۲۰۰ دلار رسید و در مجموع پوند انگلیس در ماه ژانویه ۵.۱ درصد رشد ارزش را تجربه کرد که از ماه می سال ۲۰۰۹میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود. یوآن هم در برابر دلار با قدرت نمایی پیش می رود و پول چین با بیشترین رویه صعودی خود از ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد روبرو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید