تعداد پهپادهای ایرانی بر فراز خلیج فارس، بیشتر شده است

    کد خبر :214662

پایگاه خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا نوشت: «همزمان با کاهش رویارویی قایق‌های گشت‌زنی پرسرعت ایرانی و ناوهای آمریکایی، تعداد پهپادهای بدون راداری که از سوی ایران به سمت ناوهای آمریکایی ارسال می‌شود، بیشتر شده است.»

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا، یکی از دریاداران ایرانی از کاهش رویارویی قایق‌های پرسرعت ایرانی با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به دلیل تغییر رفتار آمریکا خبر داده است.

نویسنده این گزارش به صحبت‌های علی عظمایی دریادار دوم نیروی دریایی سپاه درباره ناوهای آمریکایی اشاره کرد و نوشت: عظمایی در اظهارنظری به اجرای قوانین بین‌المللی توسط نیروی دریایی آمریکا و خودداری آنها از نزدیک شدن به سواحل ایران خبر داده است.

این موسسه وابسته به نیروی دریایی آمریکا اظهارات عظمایی را در پی اظهارنظر سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در خصوص کاهش حضور قایق‌های سپاه در خلیج فارس خواند.

یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا به این خبرگزاری آمریکایی گفته هیچ تغییری در رویه و عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه رخ نداده است. اخیرا ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» در منطقه عملیاتی داشته است. این عملیات به رهبری ناو «یو اس اس» انجام می‌شود و گروه این عملیات شامل «هواپیمای ایر وینگ ۱۷» ، موشک‌های ویرانگر «یو اس اس سمسون»، «یو اس اس پربل»، «یو اس اس هلسی» و موشک‌های کروز «یو اس اس بانکر هیل» است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد: «همزمان با کاهش رویارویی قایق‌های گشت‌زنی پرسرعت ایرانی و ناوهای آمریکایی، تعداد پهپادهای بدون راداری که از سوی ایران به سمت ناوهای آمریکایی ارسال می‌شود، بیشتر شده است.»

این مقام نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با این رسانه گفت: « در ماه اخیر پهپادهای ایرانی یک یا دوبار بر فراز تنگه هرمز و جنوب خلیج فارس به پرواز درآمده‌اند و این پهپادها اغلب به سمت ناوهای آمریکایی که در منطقه ماموریت دارند پرواز می‌کردند.»

در این گزارش آمده است: « یک هفته پیش مقامات ایران از دور شدن یک ناو آمریکایی در پی هشدار ایران از محل رزمایش نظامی ایران در خلیج فارس خبر دادند اما مقامات آمریکا به سرعت علیه این مساله واکنش نشان دادند و گفتند ناو آمریکایی عملیاتش را ادامه داده و تحت تاثیر اقدامات ایران قرار نگرفته است.»

پایگاه خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: « در ماه اگوست در دو موقعیت متفاوت پهپادهای ایرانی به سمت «یو اس اس نیتزی» آمریکا حرکت کردند در حالی که این ناو در حال انجام عملیات در محدوده آب‌های بین المللی بوده است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید