قیمت بیت‌کوین به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد

    کد خبر :214654

به دلیل تداوم صف‌های فروش بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی در کارگزاری‌های ارزهای مجازی، قیمت بیت‌کوین به سمت بدترین سقوط ماهانه از سال ۲۰۱۳ تاکنون پیش می‌رود.

به گزارش بازتاب از راشاتودی، طی روزهای گذشته، بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد سقوط بیشتر ارزش این ارزها در بازار بوده است، چرا که هم اکنون برای اصلی‌ترین ارزهای مجازی بازار، صف فروش شکل گرفته است و پیش‌بینی می‌شود طی ماه جاری، بیت‌کوین بدترین سقوط قیمتی خود از ماه دسامبر 2013 تاکنون را تجربه کند.

در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی، قیمت بیت‌کوین با 12 درصد سقوط به 9817 دلار رسید، البته پس از ساعاتی این امر توانست به قیمت کمی بالاتر از 10 هزار دلار بازگردد. هم‌اکنون هر بیت کوین 10 هزار و 328.6 دلار معامله شده و مجموع کل بیت‌کوین‌ها بازار جهانی 173.9 میلیارد دلار برآورد می‌شود، طی 24 ساعت گذشته در مجموع 10.3 میلیارد دلار بیت‌کوین معامله شده است.

دیگر رقبای بیت‌کوین نظیر ارزهای مجازی ریپل، اتریوم و استلار نیز در معاملات امروز به ترتیب 4.2، 8 و 7.2 درصد سقوط قیمت را تجربه کردند.

در معاملات امروز ارزش اتریوم به 1115 دلار سقوط کرد و هر ریپل نیز 1.15 دلار داد و ستد شد.

برخی کارشناسان بر این باورند که تصمیم مقامات قضایی آمریکایی برای بازرسی از یکی از بزرگترین بورس‌های ارزهای مجازی دلیل سقوط قیمت این ارزها است. برخی دیگر نیز ممنوع شدن تبلیغ ارزهای مجازی در فیس‌بوک را دلیل سقوط آن می‌دانند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که مجوز قضایی برای ضبط دارایی‌ها یک عرضه اولیه ارز مجازی به مجموع 600 میلیون دلار را دریافت کرده است، استیو منوخیم وزیر خزانه‌داری آمریکا در تلاش است تا با انجام این تحقیقات نسبت به عدم استفاده از ارزهای مجازی در پولشویی استفاده کند.

منوخیم ادامه داد: من همچنین می‌خواهم که خریداران این ارز شرایط کنونی ارزهای مجازی را درک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید