اختلاف بریتانیایی‌ها عمیق‌تر می‌شود؛ ترزا می: در قدرت می‌مانم

    کد خبر :214395

در حالی که ترزا می همچنان به ماندن در قدرت اصرار دارد، نتایج تحقیقات اکادمیکی که امروز (چهارشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد اختلافات اجتماعی که با رفراندوم ۲۰۱۶ خروج از اتحادیه اروپا عیان شده بود، نه تنها به همین صورت باقی می‌ماند بلکه عمیق‌تر هم می‌شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندیشکده “بریتانیا در یک اروپای متغیر” اعلام کرد، به رغم تردیدهای سیاسی و اقتصادی بریگزیت بعید است بریتانیایی‌ها نظرشان را درباره خروج از اتحادیه اروپا تغییر دهند زیرا رویکردها هر روز جناح‌بندی می‌شود.

مدیر اندیشکده مذکور گفت: رفراندوم بریگزیت اختلافات بنیادین در جامعه بریتانیا را پر رنگ کرد و مساله ماندن یا رفتن را بر آنان تحمیل کرد. چنین مساله‌ای این پتانسیل را دارد که عمق سیاست‌های ما را در سال‌های آتی مختل کند.

به گفته او، تحقیقات بر پایه نظرسنجی‌های یک بازه زمانی ۱۸ ماهه از زمان رای بریگزیت نشان می‌دهد ۳۵ درصد خودشان را حامی خروج و ۴۰ درصد خودشان را به عنوان حامی ماندن معرفی کردند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد دو طرف مایلند تا اطلاعات ماقبل خودشان را به گونه‌ای یادآوری و تفسیر کنند تا عقاید پیشین خودشان تایید شود و همین امر عمق تاثیر این رفراندوم را بیشتر می‌کند. اختلافات نشان می‌دهد، گروه‌بندی‌ها در رده‌های سنی و مکانی بیش از سطح اقتصادی است.

هفته گذشته نظرسنجی آی‌سی‌ام برای روزنامه گاردین نشان داد، نظرسنجی‌ها از افزایش حمایت‌ها از برگزاری رفراندوم دوم حکایت دارد؛ اینکه آیا پس از مشخص شدن شرایط خروج، بریتانیا باید از اتحادیه اروپا بیرون برود یا خیر، اما چنین رفراندومی لزوما یک نتیجه متفاوت تولید نمی‌کند.

این نتایج در حالی منتشر می‌شود که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به درخواست‌های منتقدان برای استعفا گفت از سمتش کنار نمی‌رود و کار بلند مدتی در دست انجام دارد: اجرای بریگزیت و اصلاحات داخلی. می در روزهای اخیر از جناح‌های مختلفی از جمله حزب خودش تحت فشار قرار گرفته است تا استعفا دهد. او به کم‌اهمیت جلوه دادن بریگزیت، به خطر انداختن اقتصاد بریتانیا و داشتن دستورکار داخلی بزدلانه متهم شده است.

نخست‌وزیر انگلیس در مسیر چین به خبرنگاران گفت: قبلا گفتم کنار نمی‌روم و کار بلندمدتی برای انجام دارم. کارم این است که بهترین توافق بریگزیت را به دست آورم، اطمینان حاصل کنم که کنترل پول‌هایمان، قوانینمان و مرزهایمان را دوباره به دست می‌گیریم و اینکه می‌توانیم با مابقی کشورهای جهان هم توافق تجاری امضا کنیم. علاوه بر این، ما مساله دستورکار داخلی را هم داریم.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که شماری نامه “عدم اعتماد” از طرف همکاران محافظه‌کار ترزا می جمع‌آوری شده و می‌تواند رقابت رهبری حزبی را ایجاد کند. کمیته‌ای که نامه‌ها را گرفته است درباره تعداد دقیق نامه‌ها اظهارنظر نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید