ترکان: برای کمک به آخوندی آمده‌ام

    کد خبر :214037

مشاور رئیس‌جمهوری گفت:‌ در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای کمک به وزیر راه و شهرسازی آمده‌ام.

اوایل ماه گذشته حسن روحانی طی حکمی اکبر ترکان را به‌عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، در این حکم خطاب به رییس‌ سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاکید شده است؛ « ضرورت استحکام بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان یک پروژه ملی و مهم دولت دوازدهم نیازمند مدیریت و هماهنگی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط است انتظار دارد جنابعالی در اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی و با هماهنگ نمودن دستگاه‌های ذیربط، خصوصاً وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور و بخش خصوصی با حذف موانع موجود، روند نوسازی بافت‌های فرسوده کشور را ساماندهی و تسهیل نمایید.»

طی یک ماه و چند روز سپری شده از امضای این حکم، انتصاب ترکان واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته است. این‌که وزیر راه و ترابری دولت سازندگی سابقه‌ای در این حوزه ندارد و این کار دخالت در کار وزیر راه و شهرسازی است. البته در این بین نارضایتی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در نوسازی بافت‌های فرسوده نیز به‌عنوان یکی از دلایل انتصاب ترکان عنوان شده است.

در این شرایط دبیر سابق شورایعالی مناطق آزاد نظر متفاوتی درباره انتصابش به‌عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری دارد. ترکان در این‌باره گفت: من در واقع کمک کننده هستم. کار اصلی را در طراحی بافت‌های فرسوده وزارت مسکن -راه و شهرسازی- انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح‌ها به عهده شهرداری‌هاست، تصریح کرد:‌ جلساتی در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده برگزار شده و وزارت راه و شهرسازی طرح‌هایی را ارائه کرده است.

وی با بیان این‌که وزارت راه کار اجرایی چند طرح را آغاز کرده است، افزود: شهرداری تهران نیز قسمتی تحت عنوان “شرکت عمران و نوسازی تهران” دارد که آنها هم تعدادی از محلات را انتخاب و زمین‌هایی را شناسایی و کار را آغاز کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید