کشف بیش از ۱۰ تن انواع مواد مخدر/ دستگیری ۷۳۰۰ نفر

  • حوادث
  • چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵
    کد خبر :213885

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۰ تن و ‏‏۵۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسداله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۰ هزار و ۵۵۷ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۸۶۸۰ کیلوگرم بوده است که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۱۰۰۴ حشیش، ۵۶۹ کیلوگرم هروئین،‏‏ ۱۷۸ کیلوگرم مرفین، ۵۳ کیلوگرم شیشه، ۲۳۲۰ کیلوگرم پیش‌ساز ‏‏و ۷۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۰۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۴۱۵۰ هزار قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد آن به ترتیب با ۱۷۵۴ عدد مربوط به استان کرمانشاه، ۱۵۵۰ عدد استان آذربایجان غربی و ۸۲۶ عدد استان فارس می‌باشد.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۳۲۰ لیتر پیش‌ساز مکشوفه، بیشترین مقدار به ترتیب با ۱۲۰۰ لیتر مربوط به استان کرمانشاه ، ۶۳۳ لیتر مربوط به استان تهران و ۴۳۰ لیتر مربوط به استان آذربایجان غربی است.

معاون مقابله عرضه ستاد در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۲۷۸ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۱.۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان کرمان با ۱۶۸۴ کیلوگرم، یزد با ۱۳۶۹ کیلوگرم، اصفهان با ۸۳۵ کیلوگرم، تهران ۷۶۲ کیلوگرم و فارس با ۷۵۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی‌نژاد افزود: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با کاهش نسبت به رقم ۴۷.۳ درصدی هفته قبل به ۴۱ درصد از مجموع کشفیات کشور رسیده است.

وی گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷۳۳۸ نفر بوده که از این تعداد ۶۲۲۹ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی‌نژاد بیان کرد: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۱۳ نفر قاچاقچی، ۲۳۰۷ توزیع کننده و خرده فروش و ۳۸۰۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۷۹ دستگاه خودرو ، ۳۲۲۶ دستگاه موتور سیکلت، ۳ قبضه سلاح و ۲۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید