استاد دانشگاه تهران عضو آکادمی علوم جهان شد

    کد خبر :213838

سیامک یاسمی استاد ریاضیات دانشگاه تهران به عنوان عضو دائمی فرهنگستان علوم جهان انتخاب شد.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه تهران، فرهنگستان علوم جهان توسط پروفسور عبدالسلام برنده جایزه نوبل از سال ۱۹۸۷ میلادی با برگزاری همایشی در شهر پکن چین به طور رسمی آغاز به کار کرد.

ایران در سال ۲۰۰۰ میلادی میزبان همایش فرهنگستان علوم جهان بود. آخرین همایش این فرهنگستان که بر اساس سرواژه‌هایش «تواس» نامیده می‌شود، در سال ۲۰۱۶ در شهر کیگالی رواندا برگزار شد.

بنا بر جزییات درج شده در تارنمای این فرهنگستان از ماموریت های علمی آن می توان به نمایندگی و ارائه مهم ‌ترین دستاوردهای علوم در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد.

انتخاب اعضای فرهنگستان بر اساس شایستگی‌های علمی، اخلاقی و ترویجی افراد صورت می‌گیرد. تنها دانشمندانی نامزد عضویت در این فرهنگستان می شوند که از استانداردهای جهانی بالایی برخوردار بوده و با فعالیت های پژوهشی خود نتایج ارزشمندی را به علوم جهان افزوده باشند.

هم اکنون هزار و ۱۸۱ عضو دائمی این فرهنگستان از کشورهای مختلف در ۱۰ گروه مشغول به فعالیت‌های علمی و ترویجی هستند.

در این میان تعداد ۱۴ عضو از کشور ایران شامل ۴ عضو در گروه فیزیک، ۴ عضو در گروه شیمی، ۴ عضو در گروه پزشکی، یک عضو در گروه مهندسی و یک عضو در گروه کشاورزی در فهرست اعضای این فرهنگستان قرار دارند.

سیامک یاسمی نخستین ریاضیدان ایران در فرهنگستان علوم جهان است. همچنین علی‌اکبر موسوی موحدی استاد ممتاز دانشگاه تهران نیز عضو گروه شیمی این فرهنگستان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید