بخش بهداشت و درمان غزه در آستانه فروپاشی است

    کد خبر :213687

همزمان با کاهش ارائه خدمات در اکثر بیمارستان‌ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت در نواز غزه و کاهش دارو و قطعی چندین ساعتی برق در این منطقه، بخش بهداشت غزه در آستانه فروپاشی است.

به گزارش بازتاب، به نقل از العهد، وزارت بهداشت غزه از متوقف شدن ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان بیت حانوت در شمال غزه به دلیل تمام شدن سوخت و قطعی برق خبر داد.

اشرف القدرة، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت، با متوقف شدن ارائه خدمات در این بیمارستان، ۳۴۰ هزار تن از ساکنان این شهر از این خدمات بهداشتی محروم شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه هشدار داد که برخی از بیمارستان‌ها هر لحظه ممکن است به دلیل کمبود سوخت تعطیل شوند.

این وزارت‌خانه کمپین «غزه را نجات دهید» را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده و از همه مسؤولان فلسطینی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای حفظ جان بیماران غزه تدابیری اتخاذ کنند.

وزارت بهداشت غزه تشکیلات خودگردان فلسطین را مسؤول نابسامانی اوضاع دانست که به درخواست‌های مربوط به بخش بهداشت این شهر پاسخی نداده است. دولت وفاق فلسطین این اتهام‌ها را رد و آن را تحریف حقایق از سوی جنبش حماس عنوان کرد.

این دولت اعلام کرد، وزارت بهداشت رام‌الله دو هفته پیش حدود ۴۰ کامیون دارو و لوازم پزشکی به غزه وارد کرده است و این دولت به ماموریت خود ادامه می‌دهد و ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای غزه هزینه می‌کند.

این تحولات زمانی روی می‌دهد که بیش از ۱۰ هزار کارمند وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در اعتراض به کاهش کمک‌های آمریکا به این سازمان جلوی مقر سازمان ملل در غرب غزه تجمع کردند.

مراکز آنروا در غزه شاهد اعتصاب سراسری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید