تاخیر در برگزاری کنگره سوچی

    کد خبر :213588

وزارت خارجه روسیه از تاخیر در افتتاحیه کنگره «گفت‌وگوهای ملی سوریه» به دلیل منتظر بودن برای تعدادی از شرکت‌کنندگان و ناظران، خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برگزاری کنگره «گفت‌وگوهای ملی سوریه» در شهر سوچی روسیه در انتظار برای رسیدن برخی مشارکت‌کنندگان و ناظران، به تاخیر می‌افتد.

«آرتیوم کوجین» معاون مدیر بخش رسانه‌ای وزارت خارجه روسیه، امروز- سه‌شنبه- به خبرنگاران درباره مخالفت برخی از مدعوین برای مشارکت در این کنگره، گفت: «مذاکرات ملی به‌زودی آغاز خواهد شد.»

وی دلیل تاخیر در برگزاری کنگره سوچی را کارشکنی طرف ترکیه‌ای خواند و تصریح کرد که هیاتی از معارضان مسلح سوری (تحت حمایت ترکیه) شروطی را برای مشارکت در نشست مطرح کرده است و این هیات در حال حاضر در فروگاه سوچی حضور دارند.

طبق گفته این دیپلمات روس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، صبح امروز در دو نوبت با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود تلفنی گفت‌وگو کرده است و رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه متعهده شده که اختلافات به‌زودی مرتفع خواهد شد.

گفته می‌شود روسیه هزار و ۶۰۰ مقام و فعال سیاسی را برای شرکت در نشست سوچی دعوت کرده است، اما نشست تنها با حضور حدود ۳۵۰ نفر برگزار می‌شود.

این اجلاس به ابتکار سه کشور روسیه و ترکیه و ایران برگزار می‌شود.

«استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه، وارد سوچی شده است.

روسیه از اعضای شورای امنیت نیز دعوت کرده که به مذاکرات سوچی نماینده بفرستند.

کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی نسبت به موفقیت مذاکرات سوچی ابراز تردید کرده‌اند. آنها تأکید دارند که مذاکرات صلح در سوریه باید تحت نظارت بین‌المللی و در چارچوب کنفرانس آشتی ملی که در ژنو برگزار می‌شود، انجام گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید