طالبان: چهره واقعی ترامپ نشان دهنده عدم اختیار دولت افغانستان در جنگ و صلح است

    کد خبر :213533

سخنگوی طالبان موضع‌گیری ترامپ برای عدم مذاکره با گروه طالبان در افغانستان را نشان دهنده عدم اختیار حکومت وحدت ملی برای صلح و جنگ دانست که موضع جنگ‌طلبانه آمریکا را نیز آشکار کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه خواستار مذاکره با طالبان نیست این سخنان رئیس جمهور آمریکا را نشان دهنده موضع اصلی و جنگ‌طلبانه واشنگتن دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است دولت افغانستان اختیار جنگ و صلح را ندارد و موضع اخیر ترامپ بیانگر این است که اشغالگران آمریکایی اختیار تام و عام در این باره دارند.

مجاهد در ادامه افزود آمریکایی‌ها و طرفداران آن‌ها تنها در شعار فریاد صلح می‌زنند و اکنون با نفی احتمال تفاهم و برقراری صلح نیز مسئولیت جنگ و خونریزی نیز به عهده آنان است.

به گزارش ایسنا، وی در هشدار به رئیس جمهور آمریکا و شرکای این کشور نیز تاکید کرد که اصرار واشنگتن بر جنگ، تلفات جانی و مالی نظامیان آمریکایی را چند برابر افزایش خواهد داد.

گفتنی است که ترامپ شب گذشته میان نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفته که هیچ مذاکره‌ای با طالبان افغانستان صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو نیز در واکنش به این موضع ترامپ خواستار افزایش تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید