ادعای ترامپ: نمایندگان شورای امنیت موشک‌های یمن را دیدند

    کد خبر :213436

رییس‌جمهور آمریکا در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت به تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان پرداخت و خواستار مقابله با آنچه وی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران می‌خواند شد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در یک ضیافت ناهار میزبان نمایندگان کشورهای عضو شورای سازمان ملل در کاخ سفید بود.

وی در این نشست ایران را به انجام اقدامات بی‌ثبات کننده در خاورمیانه متهم کرد و گفت: این گروه کار زیادی برای انجام دادن دارند از جمله مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران، پایان دادن به جنگ سوریه، مقابله با تروریسم و خلع هسته‌ای کره شمالی.

در این نشست همچنین رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل حضور داشتند.

هیلی تلاش کرد این نمایندگان را با نمایش دادن بقایای موشک‌هایی که ادعا می‌کند توسط حوثی‌های یمن به عربستان شلیک شده است، متقاعد کند که موشک‌ها ساخت ایران بوده است.

وی مدعی شد: این شواهد باز هم نشان می‌دهد ایران تعهدات بین‌المللی‌اش را نادیده می‌گیرد. اقدامات ایران تهدیدی نه تنها برای همسایگانش بلکه برای تمام جهان شد.

رییس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: ساعاتی پیش نمایندگان (شورای امنیت) موشک‌هایی که ایران به شبه‌نظامیان متعهدش در یمن ارسال کرده بود را مشاهده کردند. بنابراین آنها موشک های ایران را دیده‌اند.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز ادعا کردند ایران از حوثی‌های یمن حمایت و تسلیحات برای آنها ارسال می‌کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاهایی در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند تهران امکان ارسال موشک به یمن را ندارد و موشک‌های شلیک شده به عربستان متعلق به حوثی‌ها بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید