وال استریت ژورنال: ثروتمندان عربستانی به دلیل مخالفت با اصلاحات بن سلمان بازداشت شدند

    کد خبر :213350

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که کمپین محمد بن سلمان برای مبارزه با فساد با درخواستش از ثروتمندان برای حمایت مالی از دولت آغاز شد و زمانی که آن‌ها درخواست وی را رد کردند، او نیز تدابیر شدیدی را لحاظ کرد.

به گزارش بازتاب، روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان این افراد را روانه هتل ریتز کارلتون ریاض کرد و به آن‌ها اتهام رشوه‌گیری و برچسب‌های دیگر زد و برای یک تسویه حساب مالی بر آن‌ها فشار آورد.

ولید بن طلال یکی از بازداشت‌شدگانی است که روز شنبه آزاد شد. او از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود که به گفته مسؤولان عربستانی با تسویه حساب مالی و واگذاری سهام شرکتش در ازای آزادی موافقت کرده است.

بکر بن لادن، از دیگر بازداشت شدگان و ولید الابراهیم، صاحب شبکه تلویزیونی ام بی سی نیز آزاد شدند. یک مسؤول عربستانی گفت که آن‌ها اسنادی را امضا و به اشتباهاتشان اذعان کرده‌اند.

مسؤولان عربستانی از ولید بن طلال برای آزادی‌اش شش میلیارد دلار خواستند اما معلوم نیست معامله وی با محمد بن سلمان شامل چه مبلغی بوده است. محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان هفته گذشته اعلام کرده بود، دولت به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از ۳۵۰ بازداشتی دست یافته است.

دولت عربستان عملیات سرکوب را مبارزه با فساد نامیده است درحالی که برخی این عملیات را تلاش محمد بن سلمان برای سیطره بر قدرت می‌دانند. بیل لو، از شرکت سرمایه‌گذاری گلف ماترز در لندن می‌گوید: محمد بن سلمان مقاومت نخبه اقتصادی و خاندان مالک را درهم شکست.

روزنامه وال استریت نوشت: پادشاه عربستان و پسرش پاییز دیدارهای فشرده‌ای با نخبه‌های اقتصادی داشتند و از تجار خواستند در اصلاح اقتصاد و مدرنیزه سازی وضعیت جامعه نقش داشته باشند.

این روزنامه در ادامه نوشت: محمد بن سلمان از تجار و شاهزادگان خواست به هتل ریتز کارلتون بیایند اما به جای دیدار با بن سلمان بازداشت شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید