توانبخشی از مهمترین حلقه های درمان است

    کد خبر :213189

وزیر بهداشت گفت: توانبخشی یکی از مهمترین گام های درمان است که اگر به روش علمی و استاندارد در کشور ارائه شود از انجام برخی از اعمال جراحی پیشگیری می کند.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه نشست مشترک با نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: توانبخشی یکی از مهمترین حلقه های درمان است که در ایران متاسفانه کمتر به آن توجه شده و علیرغم تعداد بالای حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، آتش سوزی و معلولیت جسمی رزمنده ها در دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم، امکانات حوزه توانبخشی، کافی نیست.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از بنیاد شهید به دلیل توسعه خدمات توانبخشی در کشور برای ایثارگران، جانبازان و بیماران نیازمند، تصریح کرد: حدود ۱۷ ماه پیش تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و بنیاد شهید امضا شد و تا کنون ۱۰ مرکز توانبخشی توسط بنیاد شهید در کشور راه اندازی شده و ۵ مرکز در حال تجهیز است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنار بنیاد شهید نسبت به توسعه خدمات توانبخشی در کشور اقدام کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حوزه ارائه خدمات توانبخشی باید با تعیین تعرفه های منطقی، فرصت را برای ورود و مشارکت بخش خصوصی فراهم کنیم اما همکاری های ما و بنیاد شهید در سطح گسترده ای قرار دارد و به آن افتخار می کنیم و این همکاری را برکت کار خودمان می دانیم.

هاشمی یادآور شد: امیدواریم که خانواده های شهدا و ایثارگران از این خدمات راضی باشند و علاوه بر صدور مجوزهای مورد نیاز در زمینه های تخصصی، دانشکده های توانبخشی وزارت بهداشت می توانند به توسعه این خدمات، کمک کنند و افتخار می کنیم که بتوانیم کمکی به خانواده های عزیز و بزرگ جانبازان و ایثارگران و خانواده های معظم شهدا کنیم.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت می تواند در صدور مجوزها و کمک در ورود برخی از تجهیزات مورد نیاز و تامین نیروی تخصصی برای ارائه خدمات به بنیادشهید کمک کند و تا کنون هم در حد قابل قبول انجام شده و بخشی که مشترکا با بنیاد شهید باید مطالبه کنیم این است که حقوق جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا تامین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید