داورزنی: از تاج خواسته‌ایم در مورد پرونده طارمی با متخلف به شدت برخورد شود/ گزارش ناظر فیفا باید رسما اعلام شود

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲
    کد خبر :213150

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: در خيلي از رشته ها جزو بهترين هاي آسيا هستيم و در برخي رشته ها از بام آسيا فراتر رفته ايم. نمي گويم شرايط ما مطلوب بوده اما تلاش ما به سمت شرايط مطلوب رفتن بوده است.

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: قبل از انقلاب مجموعه بزرگ ورزشی آزادی برای بازیهای آسیایی ساخته شد اما در ادامه دیدیم در شهرهای مختلف و مناطق محروم استادیوم های زیادی با ظرفیت های مختلف ساخته شد. به برکت جمهوری اسلامی ورزش کشور کارنامه قابل قبولی در توسعه زیر ساخت ها داشته است. در خصوص استادیوم های ورزشی اصلا نمی توانیم مقایسه ای قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم. شاید ساخت مجموعه ای مثل آزادی ممکن نباشد اما سالن های تمرینی و استادیوم های ساخته شده در شهرهای مختلف بسیار زیاد بوده است و اصلا نمی‌توان مقایسه با قبل از انقلاب داشت.

*باید خصوصی‌سازی در ورزش را تقویت کنیم

وی افزود: موفقیت های قبل و بعد از انقلاب را ببینیم که کجا بودیم و کجا هستیم؟ در خیلی از رشته ها جزو بهترین های آسیا هستیم و در برخی رشته ها از بام آسیا فراتر رفته ایم. نمی گویم شرایط ما مطلوب بوده اما تلاش ما به سمت شرایط مطلوب رفتن بوده است. در خیلی از رشته ها آرزو داشتیم جزو بهترین ها باشیم و حالا جزو بهترین های جهان هستیم. تکواندو را ببینید در ١٠ سال گذشته در رقابت های جهانی مدال داشته و یا ووشو و کاراته را ببینید؛ دست روی هر رشته ای بگذارید موفقیت هایی داشته است که همه اینها به برکت جمهوری اسلامی بوده است. ما باید تلاش کنیم بخش خصوصی را فعال کرده و تصدی گری دولت را کم کنیم. باید نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

*عربستان با امارات یارگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به فارس درباره مناقشه عربستان و قطر و اینکه فکر می‌کنید تکلیف باشگاه‌های ایرانی به چه صورت شود، اظهارداشت: برای همه ما این حساسیت وجود دارد در لابی‌هایی که اتفاق می‌افتد که حقی از مردم و ورزش ضایع نشود. جلسه‌ای که هیأت اجرایی AFC برگزار شد مصوب شد بازی‌ها رفت و برگشت برگزار شود. ۱۴ نفر به این موضوع رأی دادند و قرار شد در هیأت رئیسه تصویب شود، در آنجا هم مسئله به این می‌رسد که بازی‌های ایران به صورت رفت و برگشت باشد. عربستان در یارگیری امارات را همراه کرد که ایران ناامن است. از سمت فیفا شرکتی به کشورهای مختلف سفر کردند که به ایران هم آمدند تا وضعیت امنیتی را بازدید کنند.

* گزارش ناظر فیفا باید به صورت رسمی اعلام شود

وی افزود: بحثی که با فدراسیون فوتبال، باشگاه های استقلال و پرسپولیس داشتیم این بود که سفت و سخت دنبال حقمان باشیم، دوم اینکه گزارش ناظر باید اعلام شود، او به صورت شفاهی گفته ایران مشکلی ندارد اما این موضوع باید رسماً اعلام شود. این وسط دعوای قطر و عربستان هم وجود دارد. AFC اعلام کرد بازی‌ها در زمین قطر خواهد بود حالا اینکه عربستان چه تصمیمی می‌گیرد مشخص نیست. ما به عنوان وزارت کنار فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها هستیم و از حقمان دفاع می‌کنیم تا باشگاه‌ها بتوانند در کشورمان میزبانی بگیرند. مطمئن هستیم تلاش‌ها به سرانجام می‌رسد.

* در بیانیه‌ فدراسیون نمی خواهیم ورود مستقیم داشته باشیم

داورزنی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم به عنوان وزارت در بیانیه‌ها ورود مستقیم داشته باشیم، تصریح کرد: چون نمی‌خواهند سیاست و دولت دخالت کند ما از باشگاه‌ها و فدراسیون که به دنبال میزبانی هستند حمایت می‌کنیم، در خواست باشگاه‌ها از AFC این است که تصمیمات گرفته شده ۲-۳ ماه قبل اجرایی شود و گزارش ناظر زودتر اعلام شود تا همه کشورها بدانند ایران برای میزبانی مشکل ندارد. ما در رشته‌های مختلف بدون اینکه خونی از بینی کسی بیرون بیاید میزبانی داشته‌ایم. حتی آمریکا چندین بار بدون اینکه خطری تهدیدش کند به ایران آمد، امیدوارم سفری که اینفانتینیو دارد کمک کند تا از شرایط کشور ما برداشت بهتری وجود داشته است.

* در امور داخلی باشگاه ها ورود نمی‌کنیم، کمیته اخلاق بحث طارمی را پیگیری می‌کند

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه نشست خبری درباره وضعیت طارمی و همینطور صحبت‌هایی که در خصوص جعل قرارداد صورت گرفته و در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی مدیرعامل قبلی باشگاه برنامه‌ای دارد یا خیر، عنوان کرد: در امورات داخلی باشگاه‌ها دخالتی نداریم، آنها باید استقلال خود را حفظ کنند. فدراسیون هم کمیته اخلاق و انضباطی دارد و وضعیت همه باشگاه‌ها را باید بررسی کند. باشگاهی که اداره آن بر عهده وزارت است ما حساسیت داریم مقررات رعایت شود. طبیعی است کمیته اخلاق بررسی و با متخلفین برخورد کند، فرقی نمی‌کند چه باشگاهی باشد، اردوغان در سفری که به ایران داشت و سفر هیأت ایرانی به ترکیه مذاکراتی صورت گرفت مبنی بر اینکه طلب ۴ میلیاردی ریزه‌اسپور که به دنبال وصول آن بود ختم به خیر شد.

* در مورد پرونده طارمی از تاج خواسته‌ایم به متخلف برخورد جدی شود

وی خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده در رسانه‌ها و تلویزیون به نفع فوتبال و کشور نیست، امیدواریم کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال به این موضوع رسیدگی کند. با تاج هم صحبت کردیم که با متخلف در هر مسئولیتی باشد برخورد جدی صورت بگیرد. فرقی نمی‌کند بازیکن باشد، مدیر یا مربی، اگر خلاف واقع عمل کند به تمام ورزش کشور مربوط می‌شود. ما به عنوان یک کشور شیعه باید بیش از دیگران رعایت کنیم، الان نمی‌توان قضاوت کرد چه کسی دروغ گفته اما این حسیاست‌ را هم وزیر و هم مجموعه وزارت دارد تا چهره‌ای از ایران که به نمایش گذاشته می‌شود پاک باشد.

* رابطه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خیلی خوب است

داورزنی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که برای تأمین برنامه‌های فدراسیون فوتبال در جام جهانی پرسید اظهارداشت: وزارت از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند تا برنامه‌های آنها اجرایی شود، ما رابطه خوبی با فدراسیون داریم، کنار آنها هستیم، جلسات متعددی هم برگزار کردیم تا فدراسیون با مشکلی مواجه نشود، تلاش وزارت این است برنامه‌ها را اجرایی کند. سیاست دولت و وزارت هم حمایت است.

* اگر به دیگر فدراسیون‌ها 60 درصد داده‌ایم اما به فوتبال 100 درصد بودجه را داده‌ایم

وی همچنین درباره بودجه ۱۰ میلیاردی ویژه جام جهانی 2018 گفت: تا الان آنچه برای فدراسیون‌ها پیش‌بینی شده به فوتبال بیش از دیگران پرداخت شده است. اگر به فدراسیون‌ها ۶۰ درصد بودجه داده‌ایم به فوتبال ۱۰۰ درصد بوده است.، تا الان هم مشکلی نبوده و قرارداد فدراسیون با کمپ روسیه هم خوب بوده است. در خصوص بودجه ویژه معاونت توسعه منابع پیگیری می‌کند اما در خصوص اعزام‌ها و کمپ‌ها از طرف وزارت ورزش حمایت لازم بوده است. روز گذشته در جلسه شورای برون‌مرزی درخصوص بازی دوستانه ایران با ترکیه و اردوی تدارکاتی تصویب شد ما حتی وسواس زیادی درباره تعداد نفرات به خرج ندادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید