شهریاری: ساختار سه قوه دارای اشکالات جدی است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۵۸
    کد خبر :213116

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار سه قوه دارای اشکالات جدی است، گفت: اگر این مشکلات رفع نشود، موجب نارضایتی بیشتر مردم خواهد شد.

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب گفت: انقلاب ما، انقلاب ایدئولوژیک و بر مبنای دین مبین اسلام و به فرمایش امام انفجار نور بود. آیا توانستیم بعد از ۴۰ سال به اهدافی که داشتیم برسیم؟ کارهای بزرگی انجام دادیم. توانستیم مستقل‌ترین کشور باشیم و در حوزه موشکی به جایی برسیم که دشمنان جرات حمله به ما را ندارند و ما توانستیم بی‌عدالتی، تبعیض و فقر را کاهش دهیم.

وی افزود: آیا فاصله اغنیا و فقرا را کاهش دادیم؟ آیا اصل مترقی ۴۸ قانون اساسی تحقق پیدا کرد؟ آیا فاصله استان سیستان و بلوچستان با استان‌های برخوردار کاهش پیدا کرده است؟ ۸۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان به نوعی فقیر هستند. مگر صحت ندارد یک مجری بی‌اطلاع در صدا وسیما بگوید چرا مجلس کاری نمی‌کند؟ مگر مجلس می‌تواند به وظایف قانونی خود عمل کند و آیا ساختار مجلس ما، ساختاری است که بتواند به وظایف نظارتی خود خوب عمل کند. چند درصد قانون پنج ساله در این ۴۰ سال تحقق پیدا کرده است؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: چقدر از قانون بودجه سالیانه تحقق پیدا کرده است؟ اگر منابعی هم تحقق پیدا کرده، دولت‌ها عملا به لایحه خود عمل کرده‌اند و لایحه مجلس یا تحقق پیدا نکرده یا حداقلی انجام گرفته است. دولت‌ها چقدر توانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند؟ همین سپرده‌گذاران چه کسانی هستند؟ مگر غیر از این است که به تبلیغات صداوسیما و بانک مرکزی اعتماد کردند؟ علی‌رغم اینکه مسوولان می‌گویند مشکل سپرده‌گذاران حل شده ولی صحت ندارد. بیش از ۲۰۰ نفر از رییس جمهور سوال کردیم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و مجلس را به سخره گرفتند.

به گزارش ایسنا، وی با انتقاد از آمارهایی که دولت درخصوص اشتغال ارائه می‌دهد، گفت: این آمارها بیشتر جنبه گفتار درمانی است. زیرا در این ۸ سال گذشته حداقل در سیستان و بلوچستان باید ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شود اما دریغ از ۱۰ هزار شغل. آیا تسهیلاتی که سال‌ها داده شد، در جای خود استفاده شد یا در جای دیگری هزینه شد؟ آیا توانسته‌ایم مشکلات بازنشستگی کشوری و لشگری را برطرف کنیم؟ آیا مالیات‌ها به حق گرفته شد؟ اینها موجب نارضایتی مردم شده، آیا قوه قضاییه توانسته رضایتمندی مردم را به دست بیاورد؟ علی‌رغم اینکه قاضی پاکدست زیاد داریم، به گفته رییس قوه قضاییه قاضی فاسد هم داریم. در قوه قضاییه نارضایتی زیاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: به نظر می‌رسد ساختار سه قوه اشکالات جدی دارد که باید در این باره بازنگری به عمل بیاید، در غیر این صورت مشکلات حل نخواهد شد و نارضایتی مردم بیشتر خواهد شد. این مردم برای پیروزی انقلاب شهید و جانباز داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید