افزایش قیمت حامل های انرژی باز هم رای نیاورد

    کد خبر :212746

از هفته ها پیش بحث افزایش قیمت حامل های انرژی به یکی از چالشی ترین بحث های اقتصادی و سیاسی در بین مردم و مسئولان تبدیل شده است، دولت حسن روحانی امیدوار بود با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و افزایش بهای بنزین و گازوئیل بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی را تامین کند.

به گزارش تابناک؛ اما در روزهای گذشته و با افزایش موج نا آرامی ها در شهر های مختلف کشور بعد از ارائه لایحه بودجه سال 97 نمایندگان مجلس به شدت با این موضوع مخالفت کردند، به طوری که روز گذشته نیز در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه، نمایندگان ملت به لایحه رای مخالف دادند و بودجه 97 بار دیگر به کمیسیون بازگشت.

با این حال کمیسیون این موضوع را بار دیگر نیز مورد بررسی قرار داد و پیشنهادهای نمایندگان موافق و مخالف در این باره را به رای گذاشت اما این بار نیز نظر دولت تامین نشد و موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی با مخالفت نمایندگان مواجه گردید.

در همین ارتباط سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود از اختصاص ۵هزار میلیارد تومان، برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشسته فرهنگی و عدم موافقت کمیسیون با افزایش قیمت حامل های انرژی خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد ، درخصوص جلسه امروز (دوشنبه 9 بهمن) کمیسیون تلفیق بودجه گفت:در ادامه نشست امروز کمیسیون تلفیق مجلس، تصمیماتی برای تامین منابع مالی برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، 5هزار میلیارد تومان، برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی اختصاص داده شد.

مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل های انرژی

یوسف نژاد تصریح کرد:بعد از بررسی ها و اصلاحات انجام شده گزارش کمیسیون تلفیق بودجه امروز به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، علی رغم اینکه پیشنهاداتی برای افزایش نرخ حامل های انرژی مطرح شد اما در نهایت پیشنهادات بعد از بررسی رای نیاورد و کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش قیمت حامل های انرژی موافقت نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید