داتیس خودرو اسناد کارشکنی وزارت صنعت را منتشر کرد

    کد خبر :212573

دیروز درحالی نشست خبری داتیس خودرو در سردترین روز سال در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد که مدیرعامل این شرکت در جمع انبوهی از رسانه ها اسناد کارشکنی وزارت صنعت علیه این شرکت را منتشر کرد.

میلاد علینقی، مدیرعامل شرکت داتیس خودرو ایرانیان، روز گذشته در نشستی خبری، با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما صرفا صحبت از حمایت از بخش خصوصی می شود و در عمل به گونه ای دیگر عمل می شود، اظهار کرد: مسئولان وزارت صنعت صراحتا پاسخ دهند که چرا در مقابل فعالیت شرکتی مانند داتیس خودرو که به دنبال ایجاد اشتغالزایی و تولید در داخل کشور است، علی رغم ارائه تمام مستندات قانونی، مانع تراشی می شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف ما در اقتصاد ایران، ایجاد ارزش افزوده براساس چارچوب اقتصاد مقاومتی در داخل کشور است، گفت: براین اساس در سال 1393 با توجه به مشکل آلودگی هوا تصمیم گرفتیم اولین تعمیرگاه تخصصی خودروهای هیبرید در کشور را راه اندازی کنیم چرا که تا پیش از این به دلیل نبود خدمات پس از فروش مطمئن این خودروها، مشتری از خرید این نوع خودروها خودداری می کرد.

علینقی ادامه داد: در سال 95 این تعمیرگاه به بهترین تجهیزات مجهز شد به طوری که پیش از راه اندازی این تعمیرگاه خودمان را به عنوان یک شرکت خصوصی خدمات رسان در زمینه خودرو معرفی کردیم و پس از این اتفاق رقابت در عرصه خدمات پس از فروش میان شرکت های خودرویی صورت گرفت.

مدیرعامل داتیس خودرو، با اشاره به اینکه اقدام بعدی ما در شرکت، مذاکره با شرکت های خودروساز بزرگ دنیا برای گرفتن نمایندگی و تولید در بلند مدت بوده است، تصریح کرد: در بسیاری از مذاکرات تا نام ایران به میان می آمد، پاسخ طرف مقابل منفی بود.

به گزارش پردیس خودرو وی گفت: علی رغم اینکه بسیاری از کشورها به دلیل داشتن بازار خوب در آمریکا، حاضر به همکاری با ایران نبودند، مذاکرات ادامه داشت تا اینکه توانستیم قرارداد با چند برند مختلف را نهایی نماییم.

علینقی با بیان اینکه در برخی از قراردادها ما فروش انحصاری خاورمیانه را به خود اختصاص داده ایم، گفت: یکی از این برندها متعلق به شرکت هیکو آلمان است که شریک تجاری شرکت ولوو سوئد می باشد.

وی ادامه داد: در جلسه مذاکره با هیکو آلمان، طرف آلمانی صراحتا عنوان نمود که این قرارداد سه طرفه بین داتیس خودرو، هایکو و شرکت ولوو سوئد است. لذا قرارداد داتیس خودرو با هیکو به معنای قرارداد مستقیم با ولوو است.

او افزود: پس از 10 روز به ما جواب مثبت دادند و ما گمان می کردیم با حمایت دولت در این زمینه روبه رو خواهیم شد اما به جای حمایت با موانع متعددی روبه رو شدیم.

علینقی در تشریح کارشکنی وزارت صنعت گفت: بهمن ماه سال گذشته ما مدارک خود را به مرکز امور اصناف جهت اخذ مجوز فعالیت ارائه کردم اما پس از تعطیلات عید پس از پیگیری های مختلف در کمال تعجب با این پاسخ مواجه شدیم که شما مدارکی مبنی برقرارداد و ترجمه قرارداد نزد ما ندارید.

علینقی اظهار کرد: ما مجددا از شرکت در دو نسخه مدارک را درخواست و به مرکز اصناف ارائه کردیم و این بار دوستان این پرسش را مطرح کردند که چرا در قرارداد شما نام ولوو آمده باید این نام حذف شود و نیازی به گارانتی ولوو نیست. متاسفانه علی رغم توضیحات منطقی و موجه شرکت، آقای امانت، مدیر کل امور اصناف نپذیرفتند و قول دادند که اگر این نام حذف شود، مجوز ما صادر خواهد شد.

او افزود: ما مجددا در قرارداد نام ولوو را حذف کردیم اما در تاریخ 24 خرداد ماه یک نامه به ما ارسال شد که درآن حتی دیکته نام شرکت هایکو غلط تایپ شده بود، اعلام کردند که امکان صدرو مجوز به دلیل اینکه شرکت هایکو اقدام به تیونینگ خودروهای ولوو می کند، وجود ندارد. ما در پاسخ این نامه اعلام کردیم که هایکو اسپورتیو صاحب پلتفرم ولوو است و یکی از اقداماتش نیز تیونینگ کردن خودروهای ولوو است.

مدیرعامل شرکت داتیس خودرو عنوان داشت: آقای نعمت زاده، وزیر پیشین صنعت اعلام کرده بودند که اخذ مجوز از شرکت های واسطه ای ممنوع است اما اگر شرکتی شماره شاسی اختصاصی دارد، می تواند مجوز نمایندگی دریافت نماید.

قائم مقام شرکت داتیس خودرو با تاکید براینکه پیگیری ها و مکاتبات ما با مرکز امور اصناف و وزارت صنعت تاکنون ادامه داشته، تصریح کرد: مرکز اصناف هیچ پاسخ روشن و مدارکی مبنی بر ممنوعیت گرفتن مجوز به ما ارائه نداده و در هر بار با بهانه تراشی مانع از صدور مجوز فعالیت ما می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید