تلاش جهانی برای پایان دادن به موارد ابتلا به جذام در کودکان

    کد خبر :212449

سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای اطمینان از دستیابی به اهداف جهانی در راستای ریشه‌کنیِ جذام تا سال ۲۰۲۰ میلادی بر تقویت و افزایش برنامه‌های ملی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، بیانیه اخیر این سازمان با هدف یادآوری رنج مبتلایان به این بیماریِ قابل پیشگیری و درمان به جهانیان منتشر شده است.

جذام به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی ریشه کن شده در ۱۸ سال پیش در جهان شناخته می‌شود.

یک پزشک سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: با این وجود اکنون این واقعیت تلخ وجود دارد که از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به جذام ۹ نفر کودک هستند و این در حالی است که دنیا ابزار، داروهای مناسب و سیاست‌های لازم را برای مقابله با این بیماری دارد ولی ما هنوز در تشخیص به موقع این بیماری به ویژه در میان کودکان ضعیف عمل می‌کنیم.

این پزشک در ادامه بیان کرد: شیوع جذام در میان کودکان برخی جوامع نشان می‌دهد که انتقال این عفونت هنوز ادامه داشته و تلاش‌ها برای تشخیص به موقع ناکافی بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، گزارش‌های بدست آمده از ۱۴۵ کشور عضو این سازمان نشان می‌دهد که از مجموع ۲۱۶ هزار و ۱۰۸ مورد جدید تشخیص این بیماری در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۸ هزار و ۴۷۲ مورد در کودکان بوده که این آمار چیزی حدود ۹ درصد از موارد جدید گزارش شده سالانه را شامل می‌شود.

جذام یک بیماری قابل درمان بوده و درمان آن در مراحل اولیه از معلولیت‌های بعدی جلوگیری می‌کند. داروهای این بیماری بطور رایگان از سال ۲۰۰۰ بین تمام بیماران جذامی در سراسر جهان تحت پوشش سازمان جهانی بهداشت، توزیع می‌شود. این داروها یک راه درمانی ساده ولی موثر برای انواع مختلف جذام محسوب می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید