نشست رهبران آینده محیط زیست در دانشگاه تهران برگزار می شود

    کد خبر :212390

نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست با حضور بیش از ۴۰ شرکت‌ کننده از ۳۹ کشور جهان ۶ تا ۱۱ اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه تهران، باتوجه به وضعیت نامطلوب محیط زیست جهان و نیاز به حضور جوانان در این عرصه برای تلاش در راستای رفع معضلات و بحران‌های محیط زیستی، انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران (انجمن علمی دانشجویی احیا مناطق خشک و کوهستانی، محیط زیست، جنگلداری و اقتصاد جنگل، شیلات و علوم و مهندسی صنایع چوب و کاغذ) نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست را برگزار می کند.

باتوجه به اهمیت موضوع و برنامه ‌ریزی‌های صورت‌ گرفته تعداد ۳ هزار و ۵۷۰ نفر از دانشجویان، محققان و کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی دانشگاه‌های بیش از ۹۰ کشور جهان برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند.

این دوره آموزشی شامل بخش‌های متنوعی است که از جمله آنها می‌توان به دوره آموزشی، بحث و تبادل نظر، کار گروهی، بازدید میدانی و برنامه‌های جانبی فرهنگی- اجتماعی اشاره کرد.

دانشجویان کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، کانادا، فنلاند، ایالات متحده آمریکا، روسیه، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، اسپانیا، برزیل، کنیا، پاکستان، یونان، جمهوری آذربایجان، مجارستان، قرقیزستان، هلند، گرجستان، لهستان، فیلیپین، مراکش، ارمنستان، اوکراین، افغانستان، سوریه، سومالی، ترکیه، تونس، الجزایر، قطر، ژاپن، بنگلادش، بلاروس، پرتغال، چین، هند و مالزی در این همایش حضور دارند.

در حاشیه این دوره آموزشی برای ایجاد تعامل بیشتر دانشجویان و اساتید خارجی و داخلی «کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه» نیز با همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در این کنفرانس سخنرانانی از دانشگاه‌های مختلف به ارائه سخنرانی در زمینه مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست می پردازند که از جمله آنها می‌توان به فرانکو فرسکورا از دانشگاه کوازولو ناتال آفریقای جنوبی، مونا بنت الزغبی از دانشگاه گلوکسترشایر انگلستان، تاشکین ازتاش از دانشگاه آتاترک ترکیه، یاسینه باکار از دانشگاه لیموژس فرانسه پرداخت.

همچنین در این کنفرانس شوکسی ین از دانشگاه تکنولوژی هفی چین، یوجی گان از دانشگاه آکسفورد انگلستان، آنت مهل هورن از دانشگاه ETH سوئیس، آماندا فرانکا از دانشگاه مونیخ آلمان، جیلینگ لیو از دانشگاه لیسبون از پرتغال، نورالعین حمدان از دانشگاه پوترا مالزی، دیلارا گارافوا از دانشگاه فدرال کازان روسیه، نینا رینه از برنامه محیط‌ زیست سازمان ملل متحد فنلاند، لوسی پلوشکه از سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ایتالیا و کاوه مدنی از دانشگاه امپریال کالج لندن و معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان محیط زیست سخنرانی می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید