رشد 5 برابری مشارکت ایرانیان مقیم آمریکای شمالی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری

    کد خبر :21231

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل از ایرانیان مقیم آمریکای شمالی به خاطر مشارکت بالا در انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیر کرد.

متن پیام سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک به شرح زیر است:

در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 ایرانیان مقیم شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا مثل سایر هم‌وطنان در اقصی نقاط جهان از ساعات ابتدایی روز تا آخرین لحظات شامگاه با حضور گسترده و بی‌سابقه در 55 شعبه اخذ رای در سراسر آمریکا در کمال آرامش سهم خود را در خلق حماسه باشکوه ملت بزرگ ایران ایفاء کردند. مشارکت هم‌وطنان عزیز در این حرکت ملی که بعضا از نقاط دور و در روز کاری رقم خورد، رویدادی به یاد ماندنی و ارزشمند بود. این حضور چیزی جز تجلی عشق عمیق آنان به وطن و مشارکت در تعیین سرنوشت آن نبود.

بدون شک، مشارکت و حضور گسترده مردم ایران در انتخابات، پشتوانه ارزشمندی در به کارگیری موثرتر توان دیپلماسی کشور برای تعقیب اهداف و منافع ملی و ارتقای وجهه بین‌المللی کشور خواهد بود

این نمایندگی به نوبه خود قدردان کلیه عزیزانی است که نشان دادند اگر چه فرسنگ‌ها دور از وطن زندگی می‌کنند ولی دل در گرو وطن دارند و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که برای آبادانی و توسعه و تعالی کشورشان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

بر اساس شمارش آراء ماخوذه، جمع آرای ایرانیان مقیم آمریکا 30039 رای بود و از این تعداد، آرای نامزدهای محترم ریاست جمهوری به شرح ذیل بود:

آقای حسن روحانی 28840 رای،

آقای سید ابراهیم رئیسی 1043 رای،

آقای سید مصطفی آقا میرسلیم 118 رای،

آقای مصطفی هاشمی طباء 38 رای،

این آمار رشد تقریبا پنج برابری نسبت به آمار دور قبل را نشان می‌دهد و بالاترین سطح مشارکت ایرانیان خارج از کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، آمار دقیق وضعیت آراء نامزدها در 55 شعب اخذ رای به تفکیک در سایت دفتر حفاظت منافع در واشنگتن و سایت نمایندگی ایران در نیویورک قابل دسترسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید