رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبرداد

گشت و پایش ویژه محیط زیست در روزهای برفی

    کد خبر :212102

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در روزهای برفی گشت و پایش‌های ویژه‌ای دارد و با هر گونه تخلفی برخورد می‌کند.

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه ممکن است حیات وحش در پی یافتن آذوقه از دامنه کوه‌ها به سمت پایین و مناطق مسکونی حرکت کنند، گفت: در خواست من از شهروندان این است که به حیات وحش آسیب نرسانند و به افراد متخلف نیز در این باره تذکر دهند.

وی با تاکید بر اینکه در ایام سرما و برف باید از حیوانات حیات وحش مراقبت کرد، اظهار کرد: پس از قطع شدن بارش برف، زمین یخ می‌زند و برخی از گونه‌ها به ویژه علف‌خواران در تامین غذای خود با مشکل مواجه می‌شوند. از این رو ممکن است به سکونت‌گاه‌های انسانی، مزارع و باغ‌ها نزدیک شوند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: این حیات وحش تنها برای پیدا کردن آذوقه به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند و خطر جدی برای انسان ندارند. از این رو توصیه من به شهروندان این است که با آن‌ها مهربان رفتار کنند.

وی با بیان اینکه پرندگان به ویژه کبک‌ها در ایام سرما و برف آسیب‌پذیرتر هستند، تصریح کرد: عده‌ای از این آسیب‌پذیری سوء استفاده و اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان می‌کنند. در خواست من از شهروندان این است که هر گونه تخلف در این زمینه را به اداره محیط زیست گزارش دهند تا بتوانیم از گونه‌های ارزشمند خود مراقبت کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه شهروندان می‌توانند تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند، گفت: شماره تلفن ۸۸۸۲۴۵۱۳ نیز پاسخگوی شهروندان است.

وی درپایان با اشاره به شکسته شدن تعدادی از درختان در تهران در پی بارش برف اظهار کرد: با تکان دادن آهسته درختان می‌توان از بار برفی درختان کاست و مانع شکسته شدن آن‌ها شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید