حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر ژاپن دیسپلی معرفی شد

    کد خبر :211928

ژاپن دیسپلی هفته‌ی گذشته از حسگر اثر انگشت خود که ساختاری یکپارچه با نمایشگر دارد، رونمایی کرد.

حسگرهای تشخیص هویت بیومتریک از چند سال پیش به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. درحالی‌که به‌تازگی اپل از فناوری تشخیص چهره رونمایی کرده است، برخی از شرکت‌های تولیدکننده صفحه نمایش در رقابت برای ارائه راهکاری مناسب جهت قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند.

ژاپن دیسپلی روز سه‌شنبه از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش رونمایی کرد. این حسگر شفاف (شیشه‌ای) برای جایگزینی حسگرهای سیلیکونی که اکنون در گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد ارائه شده است.

ژاپن دیسپلی که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های سونی، توشیبا و هیتاچی است، حسگر یکپارچه را در پایان سال مالی جاری برای شرکای تجاری خود ارسال می‌کند تا در محصولات آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. سونی اولین نامزد استفاده از این حسگر به‌حساب می‌آید؛ اما ژاپن دیسپلی تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر این‌که کدام شرکت اولین دریافت‌کننده این حسگر خواهد بود بروز نداده است.

تصمیم ژاپن دیسپلی برای توسعه و تجاری‌سازی حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر تازه‌ترین تلاش این شرکت برای حفظ ارتباط با صنعت تولید نمایشگر به‌حساب می‌آید؛ چرا که در حال حاضر هویت‌سنجی بیومتریک به‌صورت گسترده جای خود را در تمام ابزارها از گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ گرفته تا اینترنت اشیاء باز کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که این حسگر علاوه بر استفاده در زیر صفحه نمایش، امکان پیاده‌سازی در سایر ابزارها مانند قفل هوشمند را دارد. فناوری Pixel Eye به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر این محصول به شمار می‌رود و حسگر لمسی را با همان دقت نمایشگرهای مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند فعلی ارائه می‌دهد. بنابراین می‌تواند با ماژول نمایشگر یکپارچه شود و راهکاری فراتر از آن‌چه ویوو در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد، ارائه دهد؛ چرا که حسگر ویوو در واقع زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد، اما حسگر ژاپن دیسپلی می‌تواند بخش از صفحه نمایشی باشد که آن را در بر گرفته است.

شرکت ژاپنی انتظار دارد این حسگر بتواند در گستره وسیعی از محصولات این حوزه مانند گوشی‌های هوشمند و خودروهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. شرکت همچنین ادعا می‌کند که این حسگر بسیار انعطاف‌پذیر است؛ به این معنی که می‌تواند به‌راحتی و بدون نیاز به تغییرات عمده در طراحی با محصول تطابق پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود تلفن‌های هوشمند دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش در نیمه سال ۲۰۱۸ روانه بازار شوند و این فناوری به یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند اندروید تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید