آخرین وضعیت جاده‌های کشور + جزئیات

    کد خبر :211548

بارش شدید برف باعث کندی تردد و مسدود شدن برخی جاده‌های کشور شد.

به گزارش تسنیم ، سامانه بارشی جدید که از روزهای گذشته وارد کشور شده است علاوه بر شور و نشاط در میان مردم، باعث ترافیک و مسدود شدن راه ها در محورهای مواصلاتی و بین شهری شده است.

در ذیل آخرین وضعیت جاده‌های کشور بیان می‌شود:

ساعت 11.55| آزادراه تهران-کرج از محدوده پمپ بنزین وردآورد تا گرمدره مسدود است

علی بابازاده با اشاره به اینکه همچنان محورهای کرج-چالوس، طالقان و ماهدشت به اشتهارد بسته است، اظهار داشت: آزادراه تهران-کرج از محدوده پمپ بنزین وردآورد تا گرمدره مسدود است.

رئیس مرکز فرماندهی پلیس راه استان البرز افزود: باند جنوبی آزادراه کرج- تهران از محدوده گرمدره تا وردآورد حرکت خودروها به سمت تهران بسیار کند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آزادراه کرج- قزوین مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: در این آزادراه نمک پاشی انجام شده است.

بابازاده با بیان اینکه محورهای فرعی جاده برغان، کردان و آتشگاه مسدود است، اضافه کرد: در محور محمدشهر تردد در حال انجام است ولی محورکیانمهر از ماهدشت به سمت کیانمهر و ماهدشت وضعیت ترافیکی فوق‌العاده سنگین دارد.

وی تاکید کرد: تمام نیروهای امدادی با امکانات کم در حال انجام امدادرسانی به مردم هستند و مردم حتی‌المقدور به آزادراه‌های تهران-کرج و کرج-قزوین وارد نشوند.

ساعت 11.55| وضعیت جاده‌های برف‌گیر آذربایجان غربی رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عبدالحسین علی‌اکبری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان آذربایجان غربی در پی بارش برف اظهار داشت: با آغاز بارش‌ها و در قالب طرح زمستانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی 17 اکیپ امداد و تعمیرات سیار در حال انجام ماموریت و گشت زنی در جاده‌ها و محورهای استان هستند.

وی افزود: این اکیپ‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده و آخرین وضعیت جاده‌ای را تحت کنترل دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در قالب طرح زمستانی هم اکنون 430 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در جاده‌های استان مستقر و در حال خدمت‌رسانی و بازگشایی و ساماندهی مسیرهای مواصلاتی هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این 68 اکیپ راهداری عملیاتی نیز در محورهای مورد نیاز در حال برف‌روبی و باز نگه‌داشتن جاده‌ها هستند.

علی‌اکبری گفت: اکیپ‌های راهداری بر اساس وظیفه ذاتی خود در حال آماده باش هستند و در 68 راهدارخانه استان افزون بر 800 نیروی راهداری آماده خدمات‌رسانی به شهروندان شده‌اند.

وی افزود: در 71 گردنه راه روستایی استان و در 18 گردنه مهم و اصلی نیز فعالیت‌های شبانه‌روزی راهداران در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: آخرین وضعیت جاده‌های برف گرفته استان با استفاده از 40 دستگاه دوربین نظارتی بصورت آنلاین رصد می‌شود.

ساعت 11.39| تمام محورهای استان لرستان لغزنده است

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در رابطه با وضعیت راه‌های استان لرستان با توجه به بارش‌های اخیراظهارداشت: تمامی محورهای استان لرستان لغزنده است و شدت این لغزندگی در گردنه‌های استان بیشتر است.

وی با بیان اینکه محورهای لرستان به صورت منطقه‌ای تحت تاثیر شرایط جوی قرار گرفته‌اند، افزود: در محور گاماسیاب نورآباد هم اکنون بارش خفیف برف داریم و در مناطق شمالی و شرقی استان نیز به صورت منطقه‌ای شاهد بارش تگرگ و مه گرفتگی هستیم.

رئیس پلیس راه استان لرستان به لزوم استفاده از تجهیزات زمستانه برای تردد خودروها تاکید کرد و گفت: با توجه به لغزندگی محورهای استان به رانندگان توصیه می‌شود از زنجیر چرخ استفاده کنند و عجله و شتاب نداشته باشند.

وی عنوان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود فاصله طولی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

ساعت 11.36| محور ارتباطی یاسوج به پادنا اصفهان مسدود شد

محمد نصیری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: به دلیل بارش برف و کم کاری راهداری استان اصفهان هم اکنون محور یاسوج-پادنا مسدود شده است و با این شرایط امکان بازگشایی تا اسفندماه وجود ندارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: راهداری ااصفهان پاسخ دادند که نمی‌توانیم در شرایط فعلی عملیات بازگشایی را انجام دهیم.

نصیری‌راد با تاکید بر اینکه راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به تنهایی نمی‌تواند نسبت به تمام محور یاسوج-پادنا حتی قسمت حوزه استحفاظی استان اصفهان اقدام کند، ادامه داد: با این شرایط امکان مسدود بودن این محور تا اسفندماه وجود دارد.

ساعت 10.53| محور ساوه_ تهران با “تردد کند” بازگشایی شد

سرهنگ ایرج کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: به‌سبب بارش برف و کولاک شدید اتوبان ساوه-تهران در مسیر رفت و برگشت مسدود شده بود که در حال حاضر محور ساوه_ تهران باز شد.

وی افزود: البته به رغم بازگشایی محور ساوه- همدان تردد در این محور با کندی همراه بوده و درجریان است.

رئیس پلیس راه استان مرکزی اضافه کرد: مردمی که در این محور مانده بودند در حال تخلیه از محور هستند و چون برف و یخ زدگی بوده و نیاز به این است که مردم با سرعت کم حرکت کنند تلاش بیشتری نیاز است اما بار ترافیکی در حال تخلیه از انتهای محور هست و محور رفت و برگشت هنوز بازگشایی نشده است.

کهریزی خاطرنشان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که با توجه به لغزنده بودن محور‌ها علاوه‌ بر رعایت حدفاصل طولی با خودروهای جلو با سرعت مطمئنه حرکت کنند و تمامی تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری خودداری و زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

ساعت 10.35| راه‌های روستایی اردبیل مسدود شد؛ محورهای اصلی باز است

علی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: به دنبال بارش برف که از روز پنجشنبه در سطح استان آغاز شده نیروهای راهداری با تمامی امکانات و ماشین‌آلات در محورهای مواصلاتی و راهدارخانه برای بازگشایی راه‌ها و جاده‌های استان پای کار آمدند و این فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، افزود: هیچ یک از محورهای استان حتی برای زمان کوتاه نیز مسدود نشده و با انجام عملیات‌های راهداری و برفروبی و بازگشایی مستمر محورها، در حال حاضر تردد در محورهای مواصلاتی استان برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: با این وجود در برخی محورها تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نبوده که ضروری است حتما رانندگان پیش از سفر از وضعیت راه‌ها اطلاعات لازم را کسب کرده و حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رحمتی با اشاره به برخی مشکلات پیش‌آمده در محور اردبیل به آستارا و اردبیل به سرچم در روز گذشته بیان کرد: این مشکلات در حوزه استحفاظی استان اردبیل نبوده و مربوط به استان‌های همجوار است که انتظار می‌رود با تلاش‌های مضاعف زمینه‌ساز تسهیل در تردد و رفع مشکلات شوند.

وی در مورد راه‌های روستایی گفت: با توجه به بارش سنگین برف هم اکنون راه قسمت عمده‌ای از روستاهای استان اردبیل مسدود بوده که با توقف بارش‌ها از بعد از ظهر امروز کار بازگشایی راه‌های این روستاها آغاز می‌شود و پیش‌بینی ما این است که در مدت دو روز بتوانیم راه تمامی روستاها را برفروبی و بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد راه‌های روستایی مسدود در استان اردبیل وجود ندارد، اظهار کرد: در روز گذشته نیز راه تعدادی از روستاها مسدود شده بود که با عملیات راهداری اقدام به بازگشایی آنها کردیم اما با توجه به شدت گرفتن بارش‌ها دوباره راه روستاها مسدود شده و تلاش و جدیت بر این است تا با فعالیت مضاعف شبانه‌روزی هر چه زودتر بتوانیم این راه‌ها را بازگشایی کرده و تردد روستاییان را از این مسیرها فراهم کنیم.

ساعت 10.15| شعاع دید در زهک به 1000 متر رسید

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: اکنون سرعت باد در شهر زابل 52 کیلومتر بر ساعت وشعاع دید نیز 5000 متر است.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از شروع وزش باد شدید در نواحی مرکزی استان تا ساعات دیگر خبر داد و گفت: عزیزان هم استانی در نواحی مرکزی استان؛ نواحی محدود به زاهدان، میرجاوه، خاش، شمال سراوان، سیب و سوران، مهرستان بزمان و نصرت‌آباد آمادگی لازم برای وزش بادشدید طی ساعات آینده داشته باشند.

وی ادامه داد: دریای عمان از فردا بعدازظهر تا چهارشنبه با افزایش سرعت باد مواج و متلاطم است.

ملاشاهی در ادامه به کاهش شدید دما در شمال استان اشاره کرد و گفت: اکنون دمای هوا از ایستگاه فرودگاهی زابل 3 درجه سلسیوس گزارش شده که نسبت به روز گذشته در زمان مشابه 6 درجه کاهش یافته است.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، با نفوذ توده هوای سرد به استان از دوشنبه شب در نیمه شمالی استان یخبندان شبانه تشدید شده و این شرایط تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.

وی افزود: طی این مدت در زاهدان کمینه دما به حدود 8- درجه سلسیوس می‌رسد و در نواحی کوهستانی جنوب استان نظیر ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج، نیکشهر،قصرقند و توابع سه روز پایانی هفته دما به کمتر از 5 درجه می‌رسد.

ملاشاهی گفت: امروز زاهدان با کمینه دمای 0.2- درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است.

ساعت 10.15| بارش برف راه ارتباطی 100 روستای دلفان را مسدود کرد

جعفر طولابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دلفان اظهار داشت:در حال حاضر بارش برف راه ارتباطی 100 روستای شهرستان را بسته است.

وی افزود: عمده راه‌های روستایی مسدود شده مربوط به بخش کاکاوند است که نیروهای راهداری با تمامی امکانات در حال بازگشایی راه‌های مسدود شده‌اند و تا بعداز ظهر عملیات بازگشایی ادامه خواهد داشت.

فرماندار دلفان با اشاره به باز بودن تمامی محورهای اصلی و فرعی شهرستان دلفان، عنوان کرد: با توجه به بارش سنگین برف و لغزنده بودن محورهای ارتباطی، تردد بدون زنجیر چرخ در گردنه‌های گشور و گاماسیاب شهرستان امکان پذیر نیست.

وی در رابطه با تعطیلی مدارس بخش کاکاوند در نوبت عصر به علت بارش سنگین برف در این بخش، عنوان کرد: خوشبختانه مشکل عمده‌ای در شهرستان وجود ندارد و تاکنون گزارشی از قطعی گاز یا برق در سطح شهرستان نداشته‌ایم.

ساعت 10.15| محورهای شهرستان کوهرنگ یخ زد

سرهنگ رحمت‌الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: به علت بارش‌های شب گذشته سطح کلیه راه‌های استان لغزنده است که رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

وی افزود: با توجه به بارش برف و کولاک در سطح محورهای کوهرنگ به ویژه گردنه چری و شاه‌منصوری این محورها یخ زده‌اند که رانندگی در این محورها نیازمند احتیاط بیشتری است.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پاشیدن شن و نمک در سطح محورهای استان بیان کرد: در برخی از محورها شن و نمک کمتری توسط شهرداران پاشیده شده بود که منجر به تصادفات زنجیره‌ای شده بود.

نجفی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در محورهای سورشجان بیش از 8 تصادف زنجیره‌ای گزارش شده که شهرداران برای جلوگیری از چنین حوادثی باید در زمان بارش برف در این زمینه فعال شوند.

ساعت 10.04| آخرین جزئیات از امدادرسانی به مصدومان در راه‌های مواصلاتی استان البرز

داود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به بارش برف سنگین در استان البرز و محورهای مواصلاتی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 12 مورد عملیات امدادی توسط امدادگران و کادر جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

وی افزود: از مجموع این حوادث 6 مورد جاده‌ای، 3 مورد برف و کولاک ، 2 مورد شهری و یک مورد کوهستان را شامل می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز با بیان اینکه بر اثر بارش برف از شب گذشته تا کنون 40 نفر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان البرز اسکان داده شدند، عنوان کرد: در این حوادث 7 نفر مصدوم شدند که از این تعداد 4 نفر به بیمارستان انتقال داده شده و 3 نفر نیز سرپایی درمان شدند.

رجبی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر استان البرز مانند دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان از ساعت اولیه شب گذشته در محورهای مواصلاتی مستقر و به خودروهای مانده در راه امدادرسانی کرد، ادامه داد: کلیه پایگاه‌ها در تمامی شعب آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری مسافرین و در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی دارند.

وی با بیان اینکه امدادگران در 16 پایگاه امدادو نجات بین شهری و مراکز شعب به ‌صورت شبانه‌روزی آماده‌باش کامل هستند، اضافه کرد: شماره 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان البرز است.

ساعت 9.53 | مردم از ورود به محورهای مواصلاتی استان البرز خودداری کنند

علی بابازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه همچنان محورهای کرج-چالوس، طالقان و ماهدشت به اشتهارد بسته است، اظهار داشت: اتوبان تهران- کرج از پیکان شهر تا کرج تردد به کندی صورت می‌گیرد و وضعیت خوبی ندارد.

رئیس مرکز فرماندهی پلیس راه استان البرز با بیان اینکه در برخی نقاط اتوبان مردم از پیش از ساعت 7 صبح مانده‌اند، ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنیم حتی‌المقدور وارد راه‌های مواصلاتی به سبب کندی حرکت و بسته بودن برخی محورها، نشوند.

ساعت 9.52 | تمام راه‌های استان کرمانشاه باز است

بهمن خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تمامی راه‌های استان کرمانشاه با وجود بارش برف باز است و مشکلی وجود ندارد اما در محورهای سنقر و کلیایی و کنگاور تردد خودروها تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه 360 نیروی راهداری آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند عنوان کرد: 55 تیم ثابت و سیار در گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر و از آمادگی کامل برخوردار هستند.

ساعت 9.51 | محور هراز بازگشایی شد

سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: محور هراز صبح امروز بازگشایی شده ولی به دلیل ادامه بارش برف و کولاک دوباره مسدود شود.

وی افزود: 500 دستگاه خودرو در دیشب و امشب در محورهای استان زمین‌گیر شده و توسط نیروهای امدادی و پلیس راه اسکان داده شدند.

فرمانده پلیس راه مازندران با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضرور توسط رانندگان، تصریح کرد: هم اکنون همه محورهای مواصلاتی مازندران پوشیده از برف و تردد در این محورها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

قدمی با بیان اینکه نیروهای پلیس راه، راهداری در محورهای استان حضور دارند، افزود: سرمای هوا تا سه‌شنبه در استان تداوم دارد.

استان مازندران دارای شش محور ترانزیتی هراز، سوادکوه، کندوان، گلوگاه، کیاسر و رامسر است.

ساعت 9.42 | کولاک در محورهای مواصلاتی استان قزوین ادامه دارد​​​​​​​

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در پی بارش برف و‌ شدت کولاک در محورهای مواصلاتی آزادراه قزوین-رشت و قزوین-زنجان و همچنین سایر جاده‌های استان از روز گذشته مسدود شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بارش برف، کولاک شدید در جاده‌های استان ادامه داشته و راهداران در تلاش هستند تا محورها بازگشایی شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: تمام راهداران از جمله بیش از 300 راهدار به همراه 250 دستگاه ماشین‌آلات آماده‌باش و در حال نمک‌پاشی و برف،روبی مسیرها هستند.

حق‌لطفی بر داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ تاکید جدی کرد.

ساعت 9.19 | بارش برف در محور کیاسر و گرفتاری رانندگان خودروها در سرمای شدید​​​​​​​

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرمای شدید زمستانی در هفته نخست دومین ماه فصل زمستان وارد اکثر نقاط شمالی کشور شده است. این سرما که همراه با بارش‌های شدید باران در مناطق دشتی بوده اکنون تمامی محورهای مواصلاتی مازندران و محورهای شریانی استان را سفیدپوش کرده است.

اندازه برف‌های باریده شده در محورهای کوهستانی تا برفگیر استان به 50 سانتی متر نیز رسیده است به گونه ای که مردم شهر کوهستانی کیاسر که دیشب را با برف شدید به صبح رسانند اکنون با بارش 30 سانتی متری برف روبه‌رو شدند.

به دلیل قرارگیری شهر کیاسر در مسیر ترانزیتی ساری – سمنان این محور شاهد 30 سانتی متر برف بوده و تردد در این محور با زنجیر چرخ است.

خودروهای فراوانی در جاده‌ کیاسر و روستاهای مشرف به بخش چهاردانگه در زیر برف شدید گرفتار شده ولی خبری از نیروهای امداد و نجات هلال احمر در این محور شریانی به صورت محسوس نیست.

تنها یک دستگاه برف روب شهرداری در منطقه فعال بوده و نیروهای راهداری هنوز خود را به این منطقه شریانی برای کمک نرساندند. از سویی برف شدید در کیاسر می‌بارد و تیم برف روبی شهرداری کیاسر در حال برف روبی سطح شهر و روستاهای اطراف است.

بارش برف همچنین سبب قطع راه ارتباطی 15 روستای شهرستان جویبار شده است. مناطق وسیعی از بخش لاریجان آمل، دو هزار و سه هزار تنکابن، شهرستان کوهستانی کلاردشت و کجور نیز به دلیل بارش شدید برف با مشکلاتی روبه‌رو شدند.

ساعت 9.18 | جاده‌های لرستان بسیار لغزنده است

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در استان در حال حاضر جاده‌های استان لرستان بسیار لغزنده است و شاهد مه گرفتگی در سطح محورها هستیم.

وی افزود: هم اکنون تمامی محورها باز است و تردد وسایل نقلیه صورت می‌گیرد ولی با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها نیاز است رانندگان حتماً زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان لرستان با اشاره به مه گرفتگی در محورهای استان عنوان کرد: در محورهای زالیان(محور بروجرد – اراک)، رازان(محور خرم‌آباد – بروجرد)، داد آباد، دلفان و بیرانشهر مه گرفتگی و کاهش دید افقی گزارش‌شده است.

وی بابیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است به رانندگان توصیه کرد: رانندگان تجهیزات زمستانه و ایمنی به همراه داشته باشند و ضمن رعایت فاصله طولی، بااحتیاط رانندگی کنند.

ساعت 9.16 | جاده‌های کرمانشاه با لغزندگی و برف‌گرفتگی همراه است

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: اکنون در گردنه‌های “مله‌ماس” و “خسروآباد” در شهرستان سنقر و کلیایی شاهد برف‌گرفتگی هستیم و تردد بدون زنجیز چرخ در این گردنه ها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: مه شدید و لغزندگی جاده در گردنه بیدسرخ نیز تردد را برای خودرو ها با مشکل روبه‌رو کرده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه در جاده‌های منطقه اورامانات به ویژه گردنه پلنگانه شاهد بارش برف هستیم، عنوان کرد: در گردنه‌های حسن‌آباد و مرصاد نیز به دلیل یخ‌زدگی جاده تردد خودروها امکان‌پذیر نیست و ماموران اداره راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

ساعت 9.14 | آخرین وضعیت مسدودی جاده‌های برف گرفته شهر مرزی پیرانشهر​​​​​​​

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از شب گذشته با صدور سه اطلاعیه پی‌درپی آخرین وضعیت مسدودی جاده‌های برف‌گرفته این استان را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه شماره یک این اداره در حال حاضر به علت کولاک شدید در گردنه دوآب در پیرانشهر محور مذکور مسدود است لذا شهروندان تا اطلاع ثانویه از تردد در محور پیرانشهر نقده خوداری کنند.

در اطلاعیه شماره 2 از شهروندان شهرستان پیرانشهر و حومه خواسته شده با توجه به کولاک شدید در محور تمرچین تا اطلاع ثانوی از تردد در محور مذکور نیز خودداری کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره 3 نیز شهروندان شهرستان پیرانشهر و حومه با توجه به بارش برف و لغزنده بودن جاده تردد در محور پیرانشهر سردشت فقط با زنجیر چرخ مقدور است.

ساعت 9.11 | تردد در محورهای استان سمنان به‌کندی انجام می‌شود​​​​​​​

سرهنگ حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان به‌شدت جاده‌های این منطقه را لغزنده کرده است.

وی با اشاره به حضور مأموران پلیس و راهداری در تمامی جاده‌های استان خاطرنشان کرد: برف‌روبی از معابر و نمک‌پاشی در حال انجام است و هم‌وطنان عزیز تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه تردد در محورهای استان سمنان به‌کندی انجام می‌شود افزود: رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی ابراز داشت: تردد در گردنه آهوان هم‌اکنون برقرارشده است اما به‌سختی و کند انجام می‌شود.

خسروجردی خبر داد: محور دیباج به گلوگاه مسدود شده است.

ساعت 9.10 | تردد در گردنه‌های استان همدان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست​​​​​​​

سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در مورد وضعیت تردد در محورهای استان اظهار داشت: تمامی محورهای مواصلاتی استان به علت بارش برف و برودت هوا دچار یخ زدگی است.

وی با اشاره به اینکه در گردنه‌های استان و بعضی از محورها شاهد کولاک زمینی هستیم، افزود: در جاده های همدان به تهران، ملایر و کرمانشاه کولاک زمینی را شاهد هستیم.

عزیزی در مورد وضعیت تردد در گردنه ها بیان کرد: در تمامی گردنه‌های استان به ویژه گردنه های دخان، آوج و اسدآباد تردد بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست.

رئیس پلیس راه استان همدان با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه کولاک زمینی وجود دارد نمک پاشی در محورهای استان تأثیر ندارد، ابراز کرد:رانندگان باید تجهیزات زمستانی لازم را به هنگام خروج از منزل به همراه داشته باشند.

عزیزی با اشاره به اینکه رانندگان قبل از خروج از منزل از وضعیت فنی خود اطمینان لازم را حاصل کنند، تصریح کرد: تأکید می کنیم که شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تمامی جاده های استان لغزنده است و باید سرعت مطمئنه رعایت شود، تأکید کرد: با توجه به لغزندگی معابر حداکثر سرعت رانندگی در محورهای استان 40 الی 50 کیلومتر است.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری بپرهیزید، اظهار داشت: جاده های قزوین، البرز و تهران در حال حاضر مسدود است و رانندگان در صورت تردد در دیگر محورها تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

ساعت 9.01 | آزادراه ساوه- تهران به‌دنبال بارش برف در مسیر رفت و برگشت مسدود شد

سرهنگ ایرج کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: به‌سبب بارش برف و کولاک شدید اتوبان ساوه-تهران در مسیر رفت و برگشت مسدود است.

وی افزود: همچنین براساس آخرین گزارش‌های دریافتی اتوبان ساوه-همدان، گردنه دخان با بارش شدید برف همراه است و تردد در این منطقه تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: سایر محورهای استان هم با بارش پراکنده برف و باران روبه‌رو است و با توجه به لغزندگی سطح محورها همراه داشتن زنجیر چرخ برای رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند الزامی است.

کهریزی خاطرنشان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که با توجه به لغزنده بودن محور‌ها علاوه‌ بر رعایت حدفاصل طولی با خودروهای جلو با سرعت مطمئنه حرکت کنند و تمامی تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

ساعت 8.54 | هراز و کندوان همچنان مسدود است

سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: محور کندوان که از دیشب به دلیل بارش برف شدید مسدود شده بود همچنان مسدود است و از تونل کندوان تا هزار چم بارش برف سنگین ادامه دارد.

وی افزود: در محور هراز به دلیل بارش برف سنگین و کولاک شدید با نظر پلیس راه تا اطلاع ثانوی مسدود است و در این محور از گردنه امامزاده هاشم تا سه راهی لاسم بارش برف سنگین گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه در محور سوادکوه ترافیک به صورت عادی و روان در جریان است تصریح کرد: تردد در این محور فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و گردنه گدوک تا تونل ورسک جوی مه آلود همراه با برف سنگین حاکم است.

قدمی با بیان اینکه در محور کیاسر تردد به صورت عادی و روان و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، افزود: در این محور نیز بارش برف سنگین و مه آلود گزارش شده است.

وی با اعلام اینکه ترافیک در محور کناره به صورت عادی و روان است گفت: در این محور بارش باران شدید در برخی موارد همراه با برف و باران همراه است.

قدمی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات محورهای مواصلاتی استان، افزود: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی الزامی است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره 2182934 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در رابطه با وضعیت راه‌های استان است.

ساعت 8.50 | محورهای کرج- چالوس، طالقان و ماهدشت- اشتهارد تا اطلاع ثانوی بسته است

علی بابازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به راه‌های مواصلاتی استان البرز و وضعیت جوی هوای استان اظهار داشت: در حال حاضر به سبب بارش برف محورهای چالوس، طالقان و ماهدشت به اشتهارد تا اطلاع ثانوی بسته است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه استان البرز با بیان اینکه آزادراه‌های استان البرز از برف سفید پوش شده‌اند، ادامه داد: تردد در آزادراه‌ها به کندی در حال انجام است و بهتر است مردم در موارد غیرضروری وارد آن نشوند.

ساعت 8.37 | برف محور ارتباطی ارومیه به مهاباد را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرهنگ عباس فرمانی اظهار داشت: بارش برف سنگین در محورهای جنوبی استان مشکلات زیادی را در عبور و مرور خودروها ایجاد کرده که نیازمند مراقبت بیش‌ از پیش شهروندان است.

وی افزود: محور ارتباطی ارومیه به مهاباد از گردنه اینانلو تا سد حسنلو به دلیل کولاک شدید و یخبندان مسدود است.

رئیس پلیس‌راه آذربایجان غربی گفت: پلیس اجازه تردد در این محور را به خودروها نمی‌دهد.

فرمانی افزود: در محورهای نقده – پیرانشهر، نقده – تمرچین و جاده شاهین دژ بارش برف سنگین گزارش شده است.

وی تصریح کرد: تردد در این محورها بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

ساعت 6.28 | بیش از 5 هزار مسافر در راه مانده در استان قزوین اسکان داده شدند​​​​​​​

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: براساس آمارها با بارش شدید برف و مسدود شدن محورهای مواصلاتی استان قزوین بیش از 5 هزار مسافر در راه مانده در استان قزوین اسکان یافتند.

وی افزود: عملیات امداد و نجات در محورهای اصلی به پایان رسیده و امدادگران هلال احمر به دنبال تخلیه مسافران در جاده‌های فرعی هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از توزیع 1500 تخته پتو بین مسافران در راه مانده اقبالیه خبر داد.

ساعت 1.16 | باد و بوران برخی محورهای سمنان را فرا گرفت

حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در استان سمنان برخی محورهای مواصلاتی این استان لغزنده شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت در محور مواصلاتی بین‌المللی تهران – مشهد در محدوده استان سمنان عنوان کرد: هم‌اکنون بارش باران در قطعه تهران – گرمسار در این محور مهم در جریان است که منجر به لغزندگی این محور شده و در بخش‌هایی از محورهای سمنان – سرخه و سمنان- دامغان نیز وضعیت به همین صادرات است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان اضافه کرد: در محور سمنان – فیروزکوه نیز هم‌اکنون باد و بوران پدیده غالب است؛ اما تردد در آن جریان دارد.

به گفته خسروجردی، محور شهمیرزاد به فولاد محله و شهمیرزاد به چشم نیز با بوران همراه است و ازاین‌رو رانندگان در این محور نیز مانند محور سمنان – فیروزکوه باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به وقوع باد و بوران در محور چشمه‌علی – فولاد محله، به همراه داشتن زنجیر چرخ در این محور را نیز الزامی اعلام کرد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری به محورهای کوهستانی این استان تأکید کرد: در صورت الزام به سفر به این محورها، رانندگان حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته و الزامات رانندگی در شرایط برفی را رعایت کنند.

خسروجردی تصریح کرد: هم‌اکنون تردد در همه محورهای مواصلاتی استان سمنان به‌صورت روان در جریان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید