کمیسیون اصل 90 پرده از مافیای واردات خودرو برداشت

    کد خبر :211424

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: در چند ماه اخیر تخلفات گسترده ای هم در زمینه واردات خودرو و هم خودروهای داخلی صورت گرفته است که گزارش آن به زودی در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

بهرام پارسایی، رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیرو اطلاعات دریافتی خارج از افراد و شرکت هایی که به صورت انحصاری اجازه واردات به آنها داده شد، عده ای دیگر خودرو وارد کشور کرده اند، افزود: اگر واردات با مجوز را بخشنامه و یا قانونی حساب کنیم، خارج از افراد یا شرکت هایی که می توانستند به عنوان نماینده رسمی خودرو وارد کنند تعداد بسیار بالایی از تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری که ثبت سفارش خودرو واردات خودرو ممنوع شد خودرو وارد کشور کردند که این نشان می دهد که تخلف ها و رانت هایی پشت این جریان وجود دارد که کمیسیون اصل ۹۰ نیز این موضوع را پیگیری می کند.

به گزارش پردیس خودرو وی با تاکید براینکه افراد واردکننده خودرو از تاریخ ۱۲ تیرماه متنوع هستند و یک شخص خاص نبوده است، ادامه داد: تعداد خودروهایی که به این صورت وارد کشور شده بسیار زیاد بوده و چندهزار خودرو وارد کشور شده است که این واردات توسط افرداد حقیقی یا حقوقی که جزء نمایندگی رسمی حقیقی و حقوقی اعلام شده انجام نشده است.

پارسایی یادآور شد: این اتفاق در حالی رخ داده که ثبت سفارش خودرو ممنوع شده بود و واردات آن از ۱۲ تیرماه حتی برای افرادی که ثبت سفارش داشتند به غیر از آنهایی که نمایندگی رسمی دارند متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی این پرونده بوده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرده است، افزود: حتی برخی خودروهای وارداتی بدون مشخصات از گمرک ترخیص شده اند و براساس لیست دریافتی تنها به اظهارنامه واردکننده اکتفاء کرده اند، لذا شبهات در بخش واردات خودرو زیاد است که قطعا پیگیری می شود.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جمع بندی نهایی گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می شود، تصریح کرد:تخلفات گسترده است و تنها مربوط به بخش واردات نیست بلکه خودروهای داخلی نیز مشکلات عدیده ای دارند و به اسم قطعه سازی قطعه وارد می کنند اما مشخص نیست که اقدامات از سوی چه کسانی انجام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید