جزئيات شکايت انتخاباتي رئيسي به شوراي نگهبان/ آيا تخلف بزرگ در انتخابات روي داده است؟

    کد خبر :21131

اگرچه تخلفات جزئي صورت گرفته است ولي خوشبختانه تخلف مهمي نداشتيم.

عباسعلي کدخدايي يکشنبه شب در گفت و گو با برنامه من طهران شبکه العالم گفت: اگرچه تخلفات جزئي صورت گرفته است ولي خوشبختانه تخلف مهمي نداشتيم که نياز باشد روند انتخابات را متوقف کنيم و در حال حاضر هم در فرصت بررسي شکايت ها هستيم.
وي خاطرنشان کرد: طبق قانون بعد از انتخابات سه روز فرصت براي دريافت شکايت ها تعيين شده و بعد از آن هفت روز فرصت داريم که به شکايت ها رسيدگي کنيم و انشاء الله تلاش مي کنيم که در اين فرصت قانوني درباره نتيجه انتخابات و صحت قانوني آن اظهارنظر کنيم.
وي درباره اعتراض هاي يکي از نامزدهاي انتخابات و موارد آن گفت: اعتراضاتي که اين دوستان داشتند درخصوص کمبود تعرفه در برخي شعب بود، يا اينکه برخي تعرفه ها مهر نشده، يا ساعات راي گيري در برخي شعب زود تمام شده که رئيس ستاد اين با حضور در شوراي نگهبان مطرح کردند.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح کرد: تلاش مي کنيم که دراين هفته در جلسه شوراي نگهبان شکايت ها و گزارش هاي دريافتي مطرح و نتيجه آن در فرصت قانوني خدمت مردم ارائه شود.
وي افزود: طبق قانون شوراي نگهبان حداکثر 10 روز از زمان برگزاري انتخابات يعني تا سه‌شنبه هفته آينده فرصت دارد تا پس از بررسي شکايات، نتايج را اعلام کند.
کمبود تعرفه دربرخي شعب، تعرفه هاي مهر نشده و زود تمام شدن ساعت کار راي گيري دربرخي شعبه ها از جمله شکايت هاي مطرح شده است
کدخدايي خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان همچنين تا همان روز سه‌شنبه هفته آينده فرصت دارد درباره صحت برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري نظر خود را به اطلاع مردم برساند.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره تجربه برگزاري انتخابات به صورت الکترونيکي در برخي حوزه ها گفت: ما ضمن آنکه مدافع برگزاري انتخابات به صورت الکترونيک هستيم، خوشحال هستيم که اين امر اين بار به صورت کامل انجام نگرفت، چرا که مشکلاتي بخصوص در بخش احراز هويت بروز کرد و همچنان اعتقاد داريم انتخابات الکترونيک بايد به صورت آزمايشي فقط در برخي مناطق انجام شود تا بخصوص مشکلات در بخش احراز هويت ها برطرف شود.
کدخدايي افزود: اگر مقدمات فني کار فراهم و مشکلات آن برطرف شود و بتواند از تشکيل صف هاي طولاني راي دهندگان جلوگيري کند و در صحت و دقت راي گيري کمک کند، طبيعتا در بهره برداري از روش برگزاري انتخابات به صورت الکترونيک پيشگام خواهيم بود، چرا که شوراي نگهبان خودش نه تنها مخالفتي ندارد بلکه مدعي برگزاري انتخابات به صورت الکترونيکي است.
وي همچنين ابراز اميدواري کرد با ارسال سريع لايحه قانون جامع انتخابات توسط دولت و تصويب آن در مجلس ، مشکلات مربوط به ثبت نام از نامزدها در دوره هاي آينده برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید