ادامه واکنش‌ها و پیام‌‍‌ها در پی انتخاب مجدد روحانی

    کد خبر :21115

در پی حضور پر شکوه و گسترده مردم و اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تعدادی از فعالین، چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی داخلی و خارجی در اظهارات و پیام های خود به ملت و رییس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند و نسبت به انتخاب مجدد روحانی واکنش نشان دادند.

محمدجواد جمالی،یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبریک پیروزی روحانی در انتخابات و قدردانی از مردم برای حضور پرشکوه در پای صندوق‌های رأی در پیامی گفت که مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری با دولت را در حوزه تقنین به منظور پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان دارد.

آیت الله امینی

آیت الله امینی در پیامی به حجت الاسلام حسن روحانی انتخاب مجدد وی به سمت ریاست جمهوری را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق کرد .در بخشی از این پیام آمده است:به رئیس جمهور منتخب مردم در دوره دوازدهم، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای روحانی نیز تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی توفیق و تائیدات الهی در جهت خدمت به مردم عزیز ایران می نماینم.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر

امیر قطر در پیامی انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران را تبریک گفت.شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در پیامی پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.همچنین عبدالله بن حمد آل ثانی، جانشین امیر قطر و عبدالله بن ناصر بن خلیفه ‌آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در پیام‌هایی جداگانه انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران را تبریک گفتند.

مورالس  و روحانی

 مورالس، رییس جمهور بولیویدر پیامی به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به عنوان رییس‌جمهوری ایران را تبریک گفت. خوان اوو مورالس، در توییتر خود با تبریک به حسن روحانی نوشت: ما ضمن استقبال از انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران، امیدواریم روابط  کشورهای جنوب ـ جنوب بیش‌تر از گذشته تقویت شود.

همچنین کانون نمایندگان حزب اعتدال و توسعه انتخاب مجدد روحانی را به سمت ریاست جمهوری تبریک گفت.نمایندگان عضو حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای حضور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه را عزم جمعی مردم و همبستگی جناحی برای تثبیت جمهوریت نظام توصیف کرد و پیروزی حسن روحانی را به وی تبریک گفت.

انور قرقاش،وزیر مشاور امارات در امور خارجه با اشاره به انتخاب مجدد روحانی مدعی شد: امیدوارم ایران از روابط پرتنش با همسایگانش برگردد.وی در توییتر خود با بیان اینکه با انتخاب دوباره روحانی،‌ ایران فرصت دارد روابطش با همسایگان را از سر بگیرد. نوشت: با انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور امیدوارم که ایران از روابط پرتنش با همسایگان برگردد و این فرصت را از دست ندهد.

ولید جنبلاط

جنبلاط، رییس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان نیز با اشاره به انتخاب مجدد حسن روحانی گفت: ایران باید به نشست عربستان دعوت می‌شد تا به یک توافق اسلامی فراگیر برای مبارزه با تروریست‌ها می‌رسیدیم.وی افزود: ایران باید به نشست عربستان دعوت می‌شد به خصوص بعد از انتخاب حسن روحانی اعتدال‌گر به عنوان رئیس‌جمهور تا به یک توافق اسلامی فراگیر برای مقابله با تروریست‌ها و افراط‌گرایان می‌رسیدیم.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینما به دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب،پیام تبریک داد.

شورای مرکزی بازیگران به حسن روحانی نیز در پیامی به حسن روحانی رییس جمهور منتخب، تبریک گفت.در بخشی از این پیام آمده است: امید و انتظار است در دوران دوم ریاست جمهوری ایشان شاهد به ثمر رسیدن برنامه‌های پیش بینی شده در چهار سال گذشته،به خصوص در حوزه فرهنگ ، هنر و سینمای کشورمان و همچنین رشد قابل توجه در تولید آثار هنری و بهبود چشمگیر مشکلات رفاهی و معیشتی هنرمندان باشیم.

میشل عون

همچنینرئیس‌جمهور لبنان در پیامی انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.میشل عون در  پیام خود نوشت: همه جهان خواستار تداوم برنامه گفت‌وگو و تفاهم است، برنامه‌ای که شما به آن دعوت کردید تا منطقه از تهدیدات به دور باشد.

عصائب اهل الحق

جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در پیامی انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در پیامی نوشت: انتخابات ایران نشان‌دهنده استواری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دیدار وزیر خارجه کره جنوبی با حسن روحانی

وزارت امور خارجه کره جنوبی ضمن تبریک به حسن روحانی ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه میان ایران و کره جنوبی افزایش یابد.دفتر وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای  به حسن روحانی برای انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور افزایش یابد.

دیدار روسای جمهوری ایران و آفریقای جنوبی

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نیز در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.او در این پیام بهترین آرزوها را برای حسن روحانی و مردم جمهوری اسلامی ایران کرده است.گفتنی است جاکوب زوما در آوریل 2016 به تهران سفر کرد و در جریان این سفر ضمن دیدار با حسن روحانی چندین قرارداد بین مقامات دو کشور در زمینه انرژی،‌ بازرگانی، صنعت، آموزش منعقد شد.

دیدار نوری مالکی با اسحاق جهاگیری معاون اول رییس جمهور

نوری مالکی، معاون رییس جمهور عراق در پیامی ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: اعتماد دوباره ملت عزیز ایران به شما نشان‌دهنده حمایت شما از منافع ملت ایران است.مالکی در ادامه پیام نوشت: ما خواستار گسترش روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران هستیم تا با تروریست‌ها مقابله کنیم و ثبات و امنیت را به منطقه بازگردانیم.

ایران و گرجستان.jpg

گیورگی مارگولاشویلی رئیس‌جمهور گرجستان پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تبریک گفت.وی در پیام خود آورده است:اطمینان دارم انتخاب مجدد جناب عالی به عنوان رییس‌جمهور برای ایران و رفع چالش‌های موجود در منطقه راهگشا خواهد بود.امیدوارم که در آینده نزدیک فرصتی برای دیدار با جناب عالی و بررسی چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه برای اینجانب فراهم شود.

بوتفلیقه

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در پیام تبرکی به مناسبت  انتخاب حسن روحانی  به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب ایران گفت:این مناسبت فرصتی است که آن را مغتنم شمرده و کمال رغبت خود را در دو مسأله که برای ایران و الجزایر و بلکه برای همه امت اسلام سودمند است، ابراز می‌کنم: از یک سو؛ همکاری با شما به جهت تحکیم و تقویت اصل گفت‌وگو و همفکری میان دو کشور، و از سوی دیگر؛ به کار گرفتن تمام تلاش خود به جهت توسعه و تحکیم رابطه برادری و همکاری میان دو کشور برادر ایران و الجزایر.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید