درخواست کاهش تعرفه واردات خودرو به صحن علنی مجلس ارائه شد

    کد خبر :211119

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه درخواست کاهش تعرفه واردات خودرو به صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این مسئله در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، ولی ملکی در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اخیراً با اعمال ماده 236 قانون آیین‏ نامه داخلى مجلس و امضای 18 نفر از نمایندگان، درخواست کاهش تعرفه واردات خودرو به هیات رئیسه مجلس ارائه شد و هیات رئیسه نیز آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو در کمیسیون صنایع رأی لازم را کسب کرد و مجدداً باید در صحن علنی مجلس مطرح شود، گفت: در صورت عدم تداخل مطرح شدن این موضوع در صحن علنی مجلس با بررسی لایحه بودجه 97 ، این موضوع به زودی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سعی داریم حداقل در خصوص تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تصمیم درستی گرفته شود و تعرفه‌ واردات آنها متعادل شود، ادامه داد: باید ببینیم واکنش مجلس در این خصوص چگونه است.

ملکی با بیان اینکه این درخواست تنها برای کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی نیست، بلکه در زمینه تمام خودروها است، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان در خصوص میزان کاهش تعرفه‌های واردات پیش‌بینی انجام داد، باید صبر کنیم تا این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودروهای خارجی بر قیمت خودروهای داخلی با قیمت بالاتر از 60 میلیون تومان اثرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: این مسئله به راحتی باعث ایجاد تورم در جامعه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید