روش‌های مختلف درمان سرطان در کشور اجرایی شده است

    کد خبر :210799

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به روش‌های متفاوت درمان سرطان گفت: هزینه‌ سالانه سرطان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

دکتر قاسم جان‌بابایی در همایش روز ملی مبارزه با سرطان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روش‌های درمانی سرطان بیشتر به روش‌های تشخیصی و همچنین به ژنتیک فرد وابسته شده است؛ البته عوامل محیطی و ارثی نیز تا حدودی در این امر دخیل هستند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که با روش‌های ژنتیکی بتوانیم سرطان را به موقع تشخیص دهیم، در حال حاضر دو بیمار سرطان خون با روش ژنتیکی تشخیص داده شده و به دو روش متفاوت درمان می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی در ۹۰ درصد از سرطان‌های پستان، اندام بیمار حفظ می‌شود و با روش‌های پیشرفته دیگر، بدون اینکه به بافت‌های اطراف آسیب بزند، می‌توانیم تومور را برداریم.

جان‌بابایی ادامه داد: هزینه نظام درمان در حوزه سرطان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال است؛ البته برخی افراد به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند که هزینه‌های زیادی در دارد و این هزینه‌ها شامل این سیستم نمی‌شود.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از هزینه‌های سرطان قابل صرفه‌جویی است که گایدلاین‌های آن را نوشته‌ایم و تمام تلاشمان این است که بتوانیم در مراحل اولیه، سرطان‌ها را تشخیص داده و درمان کنیم.

به گزارش مهر، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مهمترین اقدام حوزه بهداشت و درمان گفت: از مهمترین اقدامات این حوزه این است که علائم اولیه سرطان را شناسایی و اقدام به درمان کند که با این روش، هم از گزینه‌های گزاف صرفه‌جویی کرده و هم فرد یا بیمار آسیب کمتری می‌بیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید